Terveyspalvelualan työehtosopimus 1.3.2014 - 31.1.2017

Terveyspalvelualalle on solmittu työehtosopimus Terveyspalvelualan Unionin ja Terveyspalvelualan Liiton kanssa. Terveyspalvelualan Unionin muodostavat Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty, Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia, Suomen Terveydenhoitajaliitto STHL, Suomen Työterveyshoitajaliitto STTHL ja Terveystieteiden akateemiset johtajat ja asiantuntijat TAJA.

Uusi työehtosopimus on voimassa työmarkkinakeskusjärjestöjen 30.8.2013 sopiman ns. työllisyys- ja kasvusopimuksen pohjalta ajalle 1.3.2014 - 31.1.2017. Sopimuksen kesto on 2 + 1 vuotta. Sopimuksen 1. jakso on 1.3.2014 - 31.12.2015 ja 2. jakso 1.1.2016 - 31.1.2017. Mikäli työmarkkinakeskusjärjestöt eivät pääse 15.6.2015 mennessä sopuun kolmannen vuoden palkankorotuksista, on sopijaosapuolten mahdollista irtisanoa virka- ja työehtosopimus päättymään 31.12.2015.

Sopimuskorotukset 1. jaksolla

• 1.7.2014 yleiskorotus 20 € henkilökohtaisiin palkkoihin ja taulukkopalkkoihin
  • 1.7.2015 yleiskorotus 0,4 % henkilökohtaisiin palkkoihin ja taulukkopalkkoihin

Sopimuskorotukset 2. jaksolla

Sopimuskorotuksista neuvotellaan 15.6.2015 mennessä.

Terveyspalvelualan työehtosopimus 2014–2016

Allekirjoituspöytäkirja 2014–2016