Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Kampanjakirje 4/2018
Uutiskirje_4_koulu

Juhlistamme tänä vuonna sekä 80-vuotiasta Terveydenhoitajaliittoa että terveydenhoitajien monipuolista työtä lähellä ihmistä läpi elämän. Pääset seuraamaan tärkeitä kohtaamisia näiden uutiskirjeiden välityksellä. Neljännessä kirjeessä seuraamme koululaisen hyvän elämän aakkosia.

Kun lapsi aloittaa koulun, hän siirtyy pois neuvolatoiminnan piiristä. Suhde samaan terveydenhoitajaan saattaa kuitenkin säilyä terveydenhoitajien monipuolisen työkentän ansiosta.

Terveydenhoitajalla on merkittävä rooli kouluterveydenhuollossa oppilaan kasvun ja kehityksen, terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä sekä oppilaan erityisen tuen tai tutkimusten tarpeen varhaisessa tunnistamisessa ja tukemisessa. Yhteistyö vanhempien kanssa on välttämätöntä. Kouluympäristön terveellisyys ja turvallisuus sekä kouluyhteisön hyvinvoinnin edistäminen ja seuranta ovat myös terveydenhoitajan tehtäviä.

Terveydenhoitajaliitto on ajanut vahvasti kouluterveydenhoitajien lisäresursointia eteenkin vuonna 2011 voimaan tulleen neuvola-, koulu- ja opiskeluterveydenhuollon asetuksen voimaan tultua ja on onnistunutkin siinä monin paikoin. Kouluterveydenhuoltoon on Terveydenhoitajaliitosta tulossa henkilöstömitoituslaskuri, joka auttaa työkuormituksen mittaamisessa ja sen tasaamisessa.

Terveydenhoitaja – lähellä ihmistä läpi elämän

Terveydenhoitajaliitto – lähellä terveydenhoitajaa läpi työuran

Superlahjakortti_kuva_UUSIN

Hanki uusi jäsen, saat 50 € Superlahjakortin – teille molemmille!

Tunnetko terveydenhoitajan tai audiomomin, joka ei vielä ole Terveydenhoitajaliiton jäsen?

Nyt jäsenyydestä on iloa sekä uudelle jäsenelle että suosittelijalle. Kun hankit uuden jäsenen liittoon, saatte molemmat 50 euron Superlahjakortin.

Lisäksi joulukuussa 2018 arvotaan 500 euron Superlahjakortti kaikkien jäseniä hankkineiden kesken.

Lähetämme kahdeksan kampanjakirjettä vuoden 2018 aikana. Niiden lisäksi lähetämme normaalin uutiskirjeen kerran kuukaudessa.

Suomen Terveydenhoitajaliitto
Mikonkatu 8 A