Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Finlandia-talo

Tavataan Terveydenhoitajapäivillä
15.–16.2.2018 Helsingissä!

Vuoden 2018 Terveydenhoitajapäivät järjestetään Terveydenhoitajaliiton 80-vuotisjuhlien merkeissä 15.–16.2.2018 Alvar Aallon suunnittelemissa juhlavissa puitteissa Finlandia-talolla Helsingissä. Laaja näyttelyosasto, ajankohtainen koulutustarjonta ja Finlandia-talon laadukkaat palvelut luovat hyvät puitteet juhlavuoden koulutuspäiville.

Valtakunnalliset Terveydenhoitajapäivät suunnitellaan juuri terveydenhoitajien täydennyskoulutuspäiviksi. Ne tarjoavat vuosittain korkeatasoisen ja monipuolisen koulutusohjelman erilaisissa tehtävissä toimiville terveydenhoitajille, opettajille, terveysalan johtajille, terveydenhoitajaopiskelijoille ja muille terveysalan vaikuttajille ja kokoavat yleensä yhteen 300-400 alojen toimijaa eri puolilta Suomea. Verkostoituminen ja yhteistyö eri toimijoiden kesken ovatkin aina toivottuja ja tärkeitä teemoja valtakunnallisilla koulutuspäivillämme.

Teemoina muutos ja työhyvinvointi

Vuoden 2018 Terveydenhoitajapäivien teemoja ovat muutos ja työhyvinvointi. Muutos-teema ymmärretään yhtä hyvin muutoksena sosiaali- ja terveydenhuollon palvelurakenteissa, terveydenhoitajan työssä kuin työn sisällöissäkin. Perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikon esitys valottaa sote-uudistuksen valtakunnallista tilannetta ja Siun Soten henkilöstöjohtaja Johanna Bjerregård Madsen puolestaan kertoo siitä, miten Pohjois-Karjalan Siun Sotessa on ennaltaehkäisevän työn palvelurakennetta uudistettu, jopa edelläkävijänä maassamme. Muutos-teema pitää sisällään myös terveydenhoitajatyöhön liittyvää uutta ja ajankohtaista tietoa niin elintapaneuvonnasta kuin työmenetelmistäkin. Juuri terveydenhoitajat ovat peruskoulutuksensa mukaisesti ennaltaehkäisevän työn, kansanterveystyön ja terveyden edistämisen asiantuntijoita ja terveydenhoitajan työn kaikilla toimintasektoreilla työn painopiste on ennaltaehkäisyssä.

Muutos voidaan aina nähdä myös voimavarana ja työntekijöitä voidaan rohkaista muutokseen sekä ottamaan työssään käyttöön niin  toimivimmat menetelmät kuin uudet toimintatavatkin. Työhyvinvointi, työhyvinvointiin vaikuttavat tekijät sekä työhyvinvoinnin johtaminen liittyvät läheisesti työn ja työolosuhteiden nopeisiin ja jatkuviin muutoksiin. Hyvinvoiva henkilöstö on perusta, jolle voidaan rakentaa aidosti vaikuttava ja asiakaslähtöinen terveydenhoitajatyö.

Digitalisaatio ja erityisesti sen hyödyntäminen elintapaneuvonnassa tulevat olemaan myös tärkeässä roolissa koulutuspäivillämme. Vaikka terveydenhoitajan työ onkin pitkälti henkilökohtaiseen vuorovaikutukseen pohjautuvaa, tulevat digitaaliset terveyden seurantamenetelmät sekä erilaiset verkkopohjaiset elintapaneuvonnan valmennukset myös helpottamaan terveydenhoitajan työtä tulevaisuudessa.

Terveydenhoitajaliiton 80-vuotisjuhlat

Terveydenhoitajaliiton 80-vuotisjuhlia vietetään torstai-iltana klo 17.30 alkaen Finlandia-talossa. Iltaan kuuluu ripaus juhlallisuuksia, hieman huumorilla höystettyä historiaa, hyvää musiikkia ja upea juhlaillallinen. Julkistamme myös vuoden terveydenhoitajan ja muut palkittavat sekä liiton uunituoreen historiikin.

Tulethan juhlistamaan 80 vuotta täyttävää Terveydenhoitajaliittoa ja viettämään mukavaa iltaa ystävien ja yhteistyökumppaneidemme seurassa!

Tervetuloa!

Terveydenhoitajapäivien ohjelma

Osallistumismaksut ja ilmoittautuminen Terveydenhoitajapäiville sekä iltajuhlaan

Posterinäyttely ja ilmoittautuminen posterinäyttelyyn