Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Uutiskirje helmikuu 2018
Palkitut-9218

Terveydenhoitajapäivät 2018

Tämän vuoden Terveydenhoitajapäivät järjestettiin Helsingissä Finlandia-talossa 15.-16. helmikuuta. Liiton 80-vuotisiltajuhlassa palkittiin Vuoden Terveydenhoitaja 2018 sekä Ainu-stipendin ja Viestintäpalkinnon saajat.

Vuoden Terveydenhoitaja 2018 on Riitta Viitala Tampereelta

Ainu-stipendin 2018 sai terveydenhoitaja Johanna Rinne Espoosta

Viestintäpalkinto 2018 meni Anne Ahoselle Seinäjoelle

Liiton 80-vuotisiltajuhlassa julkistettiin liiton uusin historiakirja Painonne arvosta kultaa, joka on kertomus siitä, minkälaista taistelua ter­veydenhoitajien ja ennaltaehkäisevän työn puolustaminen on edellyttänyt liitolta 1990-luvun alun lamasta 2010-luvun lamaan ulottuvalla aikakaudella. Voit lukea koko teoksen sähköisesti tästä Painonne arvosta kultaa.

Lue lisää: Terveydenhoitajapäivien esitykset

Lue lisää: Terveydenhoitajapäivien abstraktikirja

Sopimusneuvottelut käynnissä vielä yksityisellä sosiaalipalvelualalla – muilla sopimusaloilla saavutettu neuvottelutulos

Sopimusneuvottelut on saatu päätökseen kaikilla muilla sopimusaloilla paitsi yksityisellä sosiaalipalvelualalla, jolla neuvottelut jatkuvat. Sopimusneuvotteluista voit lukea lisää maaliskuussa ilmestyvästä Terveydenhoitaja-lehdestä.

Yksityinen sosiaalipalveluala

Lakon uhka yksityisellä sosiaalipalvelualalla

KVTES

Kunta-alalle saatu neuvottelutulos – ylityö- ja vuoronvaihtokielto päättyy

Palkkausta ja työaikoja kehitetään yhteistyössä – yhden järjestön ”omaa sopimusta” ei ole luvattu

Kunta-alan neuvottelutuloksen yksityiskohdat

Terveyspalveluala

Terveyspalvelualalle saatiin sopimusratkaisu

YTHS

YTHS:n työehtosopimuksesta saatu neuvottelutulos

Nyt palkitaan jäsenhankkijoita

Terveydenhoitajaliitto täyttää tänä vuonna 80 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi liitolla on käynnissä 80-vuotisjuhlakampanja. Sinä Terveydenhoitajaliiton jäsen: hanki nyt liittoon uusi varsinainen jäsen ja saat itsellesi GoGiftin Superlahjakortin. Myös uusi jäsen saa lahjakortin. Lue lisää osoitteista www.terveydenhoitajaliitto.fi/jasenyys ja www.terveydenhoitajaliitto.fi/juhlavuosikampanja.

Lisäksi joulukuussa 2018 arvotaan 500 € Superlahjakortti kaikkien jäseniä hankkineiden suosittelijoiden kesken.

Kun uusi jäsen liittyy liittoon, hän kirjoittaa suosittelijan nimen ja sähköpostiosoitteen  liittymislomakkeeseen lisätietojen kohdalle. Näin liitto saa tiedon sekä uudesta jäsenestä että suosittelijasta.

Terveydenhoitaja-lehden aikataulussa muutos

Terveydenhoitaja-lehden 2/2018 pitäisi alkuperäisen aikataulun mukaan ilmestyä keskiviikkona 21.3. Lehti ilmestyy kuitenkin poikkeuksellisesti vasta maanantaina 26.3. Tämä johtuu sekä Terveydenhoitajapäivien aikataulusta että painoteknillisistä syistä. Numero 3-4/2018 ilmestyy jälleen normaalin aikataulun mukaan.

Tyyne Luoma -stipendihaku 2018 käynnissä

Stipendejä myönnetään naispuolisille terveydenhoitajille, jotka ovat liiton jäseniä ja työkentällään erityisesti ansioituneita. Hakemukset tulee lähettää viimeistään 30.4.2018 liiton toimistoon. Lue lisää stipendin myöntämiskriteereistä ja hakemuksen lähettämisestä tästä.

cover

Terveydenhoitajaliitto - edunvalvontaa asiantuntemuksella

Terveydenhoitajaliitto on julkaissut uuden esitteen jossa kerrotaan mm. liitosta, jäseneduista sekä terveydenhoitajakoulutuksesta. Esite on suunnattu niin jäsenille, päättäjille kuin työnantajillekin.

Esitteestä on ilmestynyt myös interaktiivinen versio, joka on luettavissa tästä.

Sydänliitto

TOTA – työväline nuorten elintapaohjaukseen

Sydänliitto tarjoaa  monipuolisen ja  motivoivan elintapaohjauksen työkalupakin. TOTA eli Terveyden Oma Tilannearvio -aineisto lähtee nuoren omista havainnoista, miten jaksamista ja hyvää oloa voisi parantaa. Testatut ja motivoivat työkalut helpottavat ohjaustyötä ja auttavat tavoitteiden saavuttamisessa.

Maksuton materiaali on luettavissa tästä.

Suomen Terveydenhoitajaliitto
Mikonkatu 8 A