Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Uutiskirje huhtikuu 2017
Rokotekiertue 660 pix Terv-hoit-liitto

Terkkari goes Rokotus – Ro­kot­ta­mis­tie­to nyt -koulutus syksyllä 2017

Mediuutiset järjestää yhteistyössä Terveydenhoitajaliiton kanssa Rokottamistieto nyt -koulutuksen viidellä paikkakunnalla – Turussa, Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa – syksyllä 2017. Tapahtumassa on kumppaneina GSK, MSD ja Sanofi Pasteur. Kaikki koulutukset järjestetään klo 13.30–18 välisenä aikana. Koulutus on suunniteltu erityisesti terveydenhoitajille, ja koulutustilaisuudet ovat osallistujille maksuttomia.

Tule kuulemaan ja päivittämään tietosi rokottamisesta. Saat valmiudet vastata asiakkaiden kysymyksiin immunologiasta, kohdata epäröivän tai huolestuneen asiakkaan sekä kertoa rokotekattavuudesta ja sen merkityksestä. Koulutuksessa puretaan myyttejä, mietitään rokoteasenteita sekä valmistaudutaan kohtaamaan valeuutiset hoitotyön ammattilaisena. Lue lisää.

Kaikki terveydenhoitajat ja viimeisen vuoden terveydenhoitajaopiskelijat ovat tervetulleita koulutukseen!

#terkkaritrokottaa
@Meditapahtumat

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:

6.9.2017 Turku, Radisson Blu Marina Palace Hotel
13.9.2017 Helsinki, Finlandia-talo
26.9.2017 Tampere, Scandic City
28.9.2017 Oulu, Radisson Blu
10.10.2017 Kuopio, Scandic

Member+ – uusi jäsenetupalvelu Akavan jäsenliittojen jäsenille on nyt avattu!

Akavalaisten oma jäsenetupalvelu member+ on nyt avattu osoitteeseen www.memberplus.fi. Palveluun on kerätty akavalaisille suunnattuja kiinnostavia etuja ja palveluja. Sivuston sisältö muuttuu kausittain ja etuja on otettu mukaan harkiten.

Tällä hetkellä lomakauden lähestyessä palvelussa on vahvasti esillä matkailuun liittyvät edut. Löydät sivustolta mm. A-lomien lomahuoneistot sekä useita muita matkailuetuja.

Huomaathan, että vain rekisteröitymällä näet kaikki sinulle kohdennetut edut, ja pääset myös hyödyntämään niitä.

Löydät palvelusta myös vain Terveydenhoitajaliiton jäsenille kohdennetut edut ja palvelut. Osio tulee näkyviin rekisteröidyttyäsi/kirjauduttasi sivustolle. Näin pystyt helposti tutustumaan kaikkiin palveluihin ja etuihin, joita voit jäsenyytesi kautta hyödyntää. Terveydenhoitajaliiton jäsenedut löydät edelleen myös liiton verkkosivuilta.

Seuraa member+ palvelua Facebookissa, jotta kuulet ensimmäisenä uutuuksistamme sekä erikoistarjouksista. Löydät Member+:n osoitteesta www.facebook.com/memberplus.fi

Member+ tiimi ottaa myös jäsenetuvinkkejä vastaan. Vinkkejä voi toimittaa osoitteeseen info@memberplus.fi.

JUKOn sotekiertueelle Helsinkiin voi vielä ilmoittautua

JUKOn sotekiertue järjestetään Helsingissä 30.5. klo 16.30-19 Akavatalon Valopihalla. Tilaisuuteen voi ilmoittautua tästä. Tilaisuutta on mahdollista seurata myös etälähetyksenä JUKOn youtube-kanavalta. Kanavalta löytyy tallenteet myös aikaisemmin pidetyistä tilaisuuksista.

Liiton yksiön varauskäytäntöön muutos

Liiton Herttoniemessä sijaitsevan yksiön varauksia hoitaa jatkossa liiton järjestösihteeri Tarja Lavikainen, puh. 040 595 5351, tarja.lavikainen@terveydenhoitajaliitto.fi.

Jäsenenä sinulla on mahdollisuus vuokrata yksiö käyttöösi tilapäistä yöpymistä varten.
Asunnossa voi yöpyä 1–4 henkilöä. Korvaus on 45 euroa/vuorokausi tai 225 euroa/viikko (riippumatta pääluvusta).

Tarkempaa tietoa ja kuvia asunnosta on liiton jäsensivuilla.

HUOM! Kesäviikot ovat jo täynnä varauksia!

Uusi jäsenetu: Danske Bankin Etulaina

Hae lainaa haaveidesi toteuttamiseen helposti ja nopeasti verkossa. Kaikkien pankkien asiakkaille. Voit saada lainaa maksukyvystäsi riippuen 10 000 euroon saakka (kahdella lainanottajalla 20 000 euroon saakka) ilman avausmaksua erittäin kilpailukykyisellä korolla (Euribor 12 kk lisättynä 4,90-7,90 % -yksiköllä). Saat samalla lainan hoitoon tarkoitetun säästötilin ja verkkopankkitunnukset veloituksetta. Lue lisää.

Kumita_300x250_Banneri

Väestöliiton Kumita-kampanja

Väestöliitto toteuttaa neljättä kertaa yläkouluille suunnatun seksuaalivalistuskampanjan Kumita – kun on sen aika. Rahoittaja on sosiaali- ja terveysministeriö. Vuoden 2017 kampanjan viesti on: ”Tiedäthän miten tärkeä olet?”

Kampanjaan kuuluvat yläkouluihin lähetettävät kondomit ja kampanjajulisteet. Nämä postitetaan kouluihin elokuussa 2017. Kondomit on tarkoitettu jaettavaksi kahdeksasluokkalaisille heidän kouluterveydenhuoltoon kuuluvassa laajassa terveystarkastuksessa, jos nuori itse niin haluaa. Kondomit voi jakaa myös muussa sopivassa tilanteessa, kunhan hetki sisältää myös kondomineuvonnan.

Lisätietoa ja tukea vastaanoton tai oppitunnin neuvontatilanteeseen löytyy kampanjan nettisivuilta. Koulun sisäisestä työnjaosta ja tiedonkulusta on hyvä sopia esimerkiksi terveydenhoitajan ja terveystiedon opettajan kesken.

Väestöliitto tarvitsee arvion siitä, montako kahdeksasluokkalaista koulussanne on ensi syksynä. Näin lähetämme kouluille oikean määrän kondomeja. Ilmoitus tulee tehdä 12.5.2017 mennessä tällä nettilomakkeella tai sähköpostitse: kumita@vaestoliitto.fi.

Lisätietoa kampanjasta löydät verkkosivuiltamme: www.kumita.fi tai sähköpostitse: kumita@vaestoliitto.fi. Vastaamme mielellämme tiedusteluihin.

A-lomat

A-lomat: Ilmoittaudu syksyn 2017 sesonkiviikkojen arvontaan

Jos haluat lomailla A-lomien mökeissä tai lomaosakkeissa syyskaudella 2017 (syys-, loka-, marras- ja joulukuun alku), ilmoittaudu nyt mukaan mökkien vuokrausviikkojen arvontaan. Ilmoittautumisaika on 1.4.–31.5.2017.

Mukaan arvontaan pääset täyttämällä mökkikalenterissa varauslomakkeen siihen mökkiin, jonka haluat vuokrata.

• Arvontapäivä on 5.6.2017.

• Arvonnan jälkeen saat laskun, joka sisältää 100 euron varausmaksun ja mökin viikkovuokran loppulaskun.

• Mökit vuokrataan viikoksi kerrallaan (lauantai-lauantai).

• Jos arvontojen jälkeen syyskuukausina on vapaita mökkejä, ne vuokrataan tavalliseen tapaan suoraan.

• Viikkoa lyhemmät varaukset vahvistetaan kuukautta ennen mökkiloman alkua.

Ilmoittaudu mökkikalenterin kautta.

Suomen Terveydenhoitajaliitto