Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Uutiskirje huhtikuu 2018
STHL80_flyer1-2

Jäsenhankintakampanja on käynnissä koko vuoden

Terveydenhoitajaliitto täyttää tänä vuonna 80 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi liitolla on käynnissä 80-vuotisjuhlakampanja.

Sinä Terveydenhoitajaliiton jäsen: hanki nyt liittoon uusi varsinainen jäsen ja saat itsellesi GoGiftin 50 euron arvoisen Superlahjakortin. Myös uusi jäsen saa samanarvoisen lahjakortin. Lue lisää: www.terveydenhoitajaliitto.fi/juhlavuosikampanja ja www.terveydenhoitajaliitto.fi/jasenyys.

Lisäksi joulukuussa 2018 arvotaan 500 euron arvoinen Superlahjakortti kaikkien jäseniä hankkineiden suosittelijoiden kesken.

Kun uusi jäsen liittyy liittoon, hän kirjoittaa suosittelijan nimen ja sähköpostiosoitteen liittymislomakkeeseen lisätietojen kohdalle. Näin liitto saa tiedon sekä uudesta jäsenestä että suosittelijasta. Suosittelijan sähköpostiosoite on tärkeä tieto, sillä GoGift lähettää lahjakortin suoraan sähköpostiin. Huomioithan, että uuden jäsenen tulee olla töissä liittymishetkellä.

Lähetämme myös kahdeksan erillistä kampanjauutiskirjettä tämän vuoden aikana. Seuraa siis sähköpostiasi!

Terveydenhoitajaliitto mukana SuomiAreenassa heinäkuussa

80-vuotisjuhlavuoden kunniaksi haluamme tuoda esille eri yhteyksissä ennaltaehkäisevän työn ja terveydenhoitajan työn merkityksellisyyttä kansanterveyden edistämisessä. Tähän liittyen osallistumme Porissa SuomiAreenaan 16.–18. heinäkuuta.

Liitto järjestää paneelitilaisuuden 17. heinäkuuta klo 13–14 Eetunlavalla. Paneelin osallistujiksi ovat lupautuneet perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko, Uudenmaan liiton sote-muutosjohtaja Timo Aronkytö, terveydenhuollon digiasiantuntija Jari Numminen sekä pakolaisterveydenhoitaja Leila Savolainen. Paneelikeskusteluun osallistuu myös liiton puheenjohtaja Leila Lehtomäki. Paneelin juontaa Ylen toimittaja, sote-asiantuntija Tiina Merikanto.

Kansalaistorilla olemme 16.–18. heinäkuuta teemalla ”Potkukelkasta digiaikaan”. Paikalla on tavattavissa Satakunnan ja Hämeen yhdistysten terveydenhoitajia sekä Terveydenhoitajaliiton edustusta.

Tervetuloa kuuntelemaan paneelia ja tapaamaan meitä Kansalaistorille!

Sirpa Pirskanen
Terveydenhoitaja Sirpa Pirskanen Akavan tekijänä
Akavan tekijät -juttusarja esittelee Akavan jäsenliittojen toimijoita ja heidän vaikuttamistyötään. Sarjan tavoitteena on kertoa, miten Akavassa voi vaikuttaa ruohonjuuritasolla ja nostaa esiin liittojen toimintaa.

Terveydenhoitajaliiton hallituksen jäsen ja Etelä-Savon terveydenhoitajayhdistyksen puheenjohtaja, opiskeluterveydenhoitaja Sirpa Pirskasen mielestä Terveydenhoitajaliitto tuntee parhaiten terveydenhoitajan ammatin eritysipiirteet. Lue lisää Sirpan ajatuksia tästä.
Lappia-talo
Terveydenhoitajapäivät 2019 järjestetään Rovaniemellä

Vuoden 2019 Terveydenhoitajapäivät järjestetään Lappia-talossa Rovaniemellä 14.–15. maaliskuuta.

Merkkaa päivät kalenteriisi ja keskustele työnantajasi kanssa ensi vuoden täydennyskoulutuksista jo nyt!

Ohjelma, ilmoittautumisohjeet ja majoituskiintiöt tulevat verkkoon mahdollisimman pian.

Kotimaan hostellikortti
Hostellikortti nyt veloituksetta
Terveydenhoitajaliiton jäsenet voivat tilata ilmaiseksi kotimaan hostellikortin, jolla saa 10 prosentin majoitusalennuksen verkoston hostelleissa Suomessa sekä tietoa hostellieduista uutiskirjeen muodossa. Lue lisää.
Sydänliitto
Konkreettiset ravitsemusohjauksen työvälineet Sydänliitolta

Monipuolinen, maksuton ravitsemusaineisto sisältää runsaasti ruoan koostumusta konkretisoivia kuvia. Niiden avulla ruokavalion kokonaisuus, esimerkiksi lisätyn sokerin määrä tai kovan ja pehmeän rasvan lähteet, ruoassa hahmottuu helposti.

Ravitsemusohjauksen työvälineet voit ottaa käyttöön Sydänliiton ammattilaisnetistä.

Webinaari terveydenhoitajille - ilmoittaudu mukaan!

Ilmoittaudu mukaan Doctrinan järjestämään Terveen elämän aakkoset -webinaariin, joka on suunnattu terveydenhoitajille ja työterveyshoitajille!

Aiheet: Uniongelmien lääkkeetön hoito, aivoruoka ja jaksaminen, mindfulness ja tutkittu tieto sekä työkalut tupakasta vierottamiseen.

Webinaarin livelähetys pidetään 16.5. klo 12.30-16.00. Voit katsoa webinaarin koska tahansa myöhemminkin, jos tuo ajankohta ei onnistu. Ilmoittaudu kuitenkin mahdollisimman pian, mutta viimeistään 12.5. sähköpostitse riitta.rautakoura@doctrina.fi. Webinaarin hinta on 40 euro (sis. alv). Lue lisää.

Suomen Terveydenhoitajaliitto
Mikonkatu 8 A