Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Uutiskirje joulukuu 2017
Joulukortti_2017

Terveydenhoitajaliitto toivottaa hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

Terveydenhoitajaliiton toimisto on suljettu 27.12.-29.12.2017. Palvelemme jälleen 2.1.2018. Toimiston henkilökunnan lomat voit katsoa täältä.

Vielä ehtii ilmoittautua Terveydenhoitajapäiville!

Vuoden 2018 Terveydenhoitajapäivät järjestetään Terveydenhoitajaliiton 80-vuotisjuhlien merkeissä 15.–16.2.2018 Finlandia-talossa Helsingissä. Tarkempi ohjelma ja osallistumismaksut löytyvät tästä.

Vielä ehtii ilmoittautua mukaan! Viimeinen ilmoittautumispäivä on 6.1.2018. Myös opiskelijat ovat tervetulleita mukaan päiville. Osallistumismaksut pysyvät samana viimeiseen ilmoittautumispäivään asti. Ilmoittaudu tästä Terveydenhoitajapäiville.

Liiton edustajisto kokoontui joulukuussa – jäsenmaksut eivät nouse vuonna 2018

Terveydenhoitajaliiton edustajisto kokoontui 2. joulukuuta Hotelli Presidentissä Helsingissä. Kokouksessa hyväksyttiin toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2018. Kokouksessa myös päätettiin, että liiton jäsenmaksua ei nosteta vuodelle 2018.

Toimintasuunnitelma
Edustajiston julkilausuma

Terveydenhoitajaliiton blogi: Valinnanvapaus puhututtaa

Terveydenhoitajaliiton puheenjohtaja Leila Lehtomäki ottaa vuoden viimeisessä blogitekstissään kantaa sote-uudistukseen ja valinnanvapauteen.

Sote-uudistuksen ratkaisevat hetket lähestyvät ja samalla ammattilaisten huoli tulevaisuudestaan lisääntyy. Sote-uudistuksen tarpeellisuudesta vallitsee laaja yhteisymmärrys, mutta asiakkaan valinnanvapaus näyttää jakavan laajalti mielipiteitä. Lue lisää.

Työmarkkinakeskusjärjestöt: Jokainen häirintäteko on liikaa

Työmarkkinakeskusjärjestöt kehottavat, että jokaisella työpaikalla otetaan nollatoleranssi seksuaaliseen häirintään. Jokainen häirintäteko on liikaa. Seksuaalista häirintää koskeva lainsäädäntö antaa jo laajat mahdollisuudet puuttua häirintään. Nyt tarvitaankin ennen kaikkea asennemuutosta. Lue lisää.

Oletko tutustunut jo liiton jäsensivuihin?

Jäsensivuilta löydät paljon hyödyllistä materiaalia:

• liiton esitteitä ja muita julkaisuja
  • liiton antamia lausuntoja ja kannanottoja
  • opinnäytetyöartikkeleita
  • uutiskirjeet
  • sähköisen Terveydenhoitaja-lehden

Käy myös tarvittaessa päivittämässä tietosi eAsioinnissa.

eAsionnissa voit:

• tarkastella ja muuttaa yhteystietojasi
  • tarkastella jäsenmaksujasi
  • lisätä palkattoman ajanjakson (mm. äitiysloma, hoitovapaa, vuorotteluvapaa, työttömyys)
  • ilmoittaa muuttuneet työsuhdetietosi
  • katsoa jäsenmaksuohjeet palkattomille jaksoille
  • tehdä jatkuvan kalenteritilauksen tai kalenterin peruutuksen (Huom! Kalenteri lähetetään kerran vuodessa vuoden viimeisen lehden mukana)

Jäsensivuille ja eAsiointiin kirjaudutaan käyttäjätunnuksella, joka on jäsennumerosi ilman 172-alkuosaa ja salasanalla, joka on syntymäaikasi muodossa ppkkvv.

savuttomatvauvat2

Savuttomat vauvat -koulutus helmikuussa Hämeenlinnassa

Hämeenlinnan neuvolat käynnistivät kesäkuussa 2017 kampanjan, jossa kannustetaan kaikkia odottavia perheitä savuttomuuteen.

Kampanjan aikana kaikki odottavat perheet ovat saaneet tietoa savuttomuuden hyödyistä ja ovat voineet tehdä häkämittauksen. Häkämittari mittaa hengitysilmasta häkäpitoisuuden ja arvioi kuinka paljon häkää kulkeutuu äidin verenkierrosta sikiöön. Mittaukset tehdään ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja keskiraskauden käynnillä.

Kampanja-aika on 1.6.2017–31.12.2018. Liity kampanjan seuraajaksi Facebookissa Savuttomat vauvat -sivuilla!

Muun muassa terveydenhoitajille tarkoitettu valtakunnallinen Savuttomat vauvat -koulutuspäivä järjestetään 1.2.2018. Linkki kutsuun ja ilmoittautumiseen löytyy täältä. Jos linkki ei avaudu, niin se löytyy myös osoitteesta http://www.hameenlinna.fi/savuttomatvauvat/

MemberVaakabanner500px

Olethan jo Member+-palvelun jäsen?

Palveluun on kerätty Akavan jäsenliittojen jäsenille suunnattuja kiinnostavia etuja ja palveluja.

Käyttääksesi palvelua:

1. Rekisteröidy heti nähdäksesi kaikki sinulle kuuluvat edut
  2. Tutustu tarjolla oleviin etuihin ja palveluihin
  3. Hyödynnä etusi ja nauti elämästä!

Rekisteröityminen ei sido sinua mihinkään ja on maksutonta. Se on kuitenkin edellytys etujen hyödyntämiselle. Osa eduista tulee esiin vasta kirjautumisen jälkeen.

Seuraa member+ palvelua myös Facebookissa, jotta kuulet ensimmäisenä uutuuksista sekä erikoistarjouksista.

Member+-jäsenetupalvelun löydät osoitteesta www.memberplus.fi.

Suomen Terveydenhoitajaliitto
Mikonkatu 8 A