Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Uutiskirje kesäkuu 2018
SuomiAreena2018

Ter­vey­den­hoi­ta­ja­liit­to Porin Suo­miA­ree­nas­sa 16.–18.7. – Potkukelkasta digiaikaan

Terveydenhoitajaliitolla on tänä vuonna 80-vuotisjuhlavuosi. Juhlavuoden kunniaksi haluamme tuoda esille eri yhteyksissä ennaltaehkäisevän työn ja terveydenhoitajan työn merkityksellisyyttä kansanterveyden edistämisessä. Tähän liittyen osallistumme heinäkuussa SuomiAreenaan. Olemme tulleet valituksi yhdeksi SuomiAreenan paneelitilaisuuksien järjestäjäksi sekä osallistujaksi Kansalaistorille. Tervetuloa kuuntelemaan paneelia ja tapaamaan meitä Kansalaistorille!

Paneelitilaisuus järjestetään 17. heinäkuuta klo 13-14 Eetunaukion lavalla. Paneelin osallistujiksi ovat lupauneet perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko, Uudenmaan liiton sote-muutosjohtaja Timo Aronkytö, terveydenhuollon digiasiantuntija Jari Numminen sekä Kuopion kaupungin pakolaisterveydenhoitaja Leila Savolainen. Paneelikeskusteluun osallistuu myös liiton puheenjohtaja Leila Lehtomäki. Paneelin juontaa Ylen toimittaja, soteasiantuntija Tiina Merikanto. Lue lisää.

Tunnelmapaloja Terveydenhoitajapäiviltä 2018

Olemme tehneet koosteen Terveydenhoitajapäivistä 2018 (2. päivä). Päivillä oli paljon mielenkiintoista ohjelmaa ja hyviä luennoitsijoita. Ota mukava asento ja katso parhaimmat palat! Nähdään ensi vuonna Rovaniemellä 14.–15.3.2019! Video

Vermanin ja Terveydenhoitajaliiton koulutus

Oletko neuvola- ja/tai kouluterveydenhoitaja? Tervetuloa koulutukseen, jossa tarjolla on vahva tietopaketti yleisistä lasten ja nuorten toiminnallisista vatsavaivoista ja niiden hoidosta. Koulutuksen järjestää Verman Oy yhteistyössä Terveydenhoitajaliiton kanssa.
Koulutuksessa pureudutaan laajaan tutkimusnäyttöön probioottien hyödyistä ja saadaan lisää tietoa miten vastasyntyneen suoliston mikrobisto kehittyy. Miten ennaltaehkäistä ja hoitaa ensimmäisen elinvuoden aikana esiintyviä toiminnallisia vatsavaivoja? Kuinka vahvistaa päiväkoti- ja kouluikäisten vastustuskykyä?

Koulutus järjestetään usealla eri paikkakunnalla. Käy ilmoittautumassa mukaan tästä.

Onnittelut valmistuneille opiskelijoille!

Onnittelut kaikille keväällä valmistuneille terveydenhoitajaopiskelijoille! Opiskelijajäsenyytesi päättyy automaattisesti. Muistathan liittyä varsinaiseksi jäseneksi, kun aloitat työt.

Terveydenhoitajaliitto on sinun liittosi, mikäli terveydenhoitajakoulutettuna työskentelet terveydenhoitajan tai työterveyshoitajan, sairaanhoitajan tai esimiehen tehtävässä, järjestössä tai yksityisyrittäjänä. Myös audionomikoulutuksen saaneet ovat tervetulleita liittoon.

Voit liittyä helposti jäseneksi tästä. Katso myös kaikki liiton jäsenedut tästä.

Chattibotti neuvoo jäsenasioissa

Akava kehittää yhdessä jäsenliittojensa kanssa digitaalisia palveluita. Tästä on hyvänä esimerkkinä uusi ns. chattibotti. Kahdeksan Akavan jäsenliittoa on julkaissut chattibotin palvelujen ja neuvonnan tueksi. Terveydenhoitajaliitto on yksi näistä liitoista.

– Terveydenhoitajaliitossa olimme heti kiinnostuneita chattibotin käyttöönotosta, koska pidämme erittäin tärkeänä olla mukana kehittämässä uusia palveluita nykyisille ja tuleville jäsenillemme, järjestöpäällikkö Tarja Leinonen toteaa. Lue lisää.

Oletko tutustunut jo liiton jäsensivuihin?

Tiesitkö, että liiton jäsensivuilla on paljon materiaalia:
  • liiton antamia lausuntoja ja kannanottoja
  • opinnäytetyöartikkeleita
  • liiton toimintasuunnitelmat ja vuosikertomukset
  • erilaisia julkaisuja ja esitteitä
  • sähköinen Terveydenhoitaja-lehti ja kaikki lähetetyt uutiskirjeet
  • lisätietoa jäseneduista
  • henkilöstömitoituslaskuri neuvolatyöntekijöille
Kirjaudu jäsensivuille tästä.

Kirjautumisessa käyttäjätunnus on jäsennumerosi ilman mahdollista 172-alkua ja/tai kirjaimia (jäsennumero on jäsenkortissa ja Terveydenhoitaja-lehden takakannessa) ja salasana on syntymäaikasi muodossa ppkkvv.

Terveydenhoitajaliitto jakoi stipendejä

Terveydenhoitajaliitto on vuodesta 2013 jakanut stipendejä ylioppilaskokeissa erittäin hyvin menestyneille terveystiedon kirjoittajille. Tänä vuonna stipendit jaettiin kuudetta kertaa. Lue lisää.

säästöpossu_Danske Bank
Osallistu Danske Bankin kyselyyn
Osallistu lyhyeen jäsenkyselyyn ja voita leffaliput! Vastaamalla vaikutat myös omien jäsenetujesi kehittämiseen.

Kyselyn avulla tutkitaan säästämisen ja sijoittamisen tottumuksia yhdessä Danske Bankin kanssa.

Danske Bankin kyselylinkki

MemberMainos
Member+:ssa alkoi kesä!

Palvelussa on julkaistu kesäetuja, jotka kannattaa tarkistaa. Tarjolla on mm. kesäteattereita, golfia, hotellietuja ja lomahuoneistoja äkkilähtöhinnoin sekä sadepäivien varalle myös Ruutu+ jäsenetuhinnoin. Lue lisää.

Kaleva_filmitähtihaku_fbpost_08_06
Haluatko filmitähdeksi?

Oletko ylpeä työstäsi? Haluatko esiintyä Kaleva-henkivakuutuksen uudessa yritysfilmissä, joka kertoo suomalaisen työn tekijöistä? Kaleva etsii kaikenikäisiä ja -näköisiä, persoonallisia suomalaisia työn sankareita. Kuvaukset järjestetään 8.–16.8. välillä ja luvassa on palkkio. Kuvauksia varten sinun ei tarvitse matkustaa, vaan ne järjestetään omalla työpaikallasi. Aikaa sinulta menee parisen tuntia. Lähetä vapaamuotoinen hakemus osoitteeseen kalevaviestinta@kalevavakuutus.fi. Kerro viestissäsi lyhyesti itsestäsi ja liitä mukaan pari kuvaa tai linkki videoon. Toimithan 2.7. mennessä!

p.s. Olisi hienoa, jos myös Terveydenhoitajaliiton jäseniä näkyisi yritysfilmissä! Tiesitkö muuten, että Terveyenhoitajaliiton jäsenenä (+ puolisot) saat henkivakuutuksen Kalevan kautta Suomen ylivoimaisesti edullisimpaan hintaan. Lue lisää.

Sydänliitto
Sepelvaltimotautia sairastavien liikuntaohjausaineistot verkosta

Sydänliiton ammattilaisnetistä löytyvät liikuntaohjeet mm. ohitusleikkauksesta ja pallolaajennuksesta toipuville, sekä muita lomakkeita ja kuvia ohjaukseen.

Maksuttomat materiaalit on tarkoitettu terveydenhuollon ja liikunnan ammattilaisten työn tueksi. Lue lisää.

Gery ry järjestää koulutuksen

Gerontologinen ravitsemus Gery ry järjestää Ravitsemusfoorumin Helsingissä 6.9.2018.

Ravitsemusfoorumi on ammattilaisille suunnattu koulutuspäivä, jonka teemoissa keskitytään ikääntyneiden terveyden edistämiseen, kuten ravitsemukseen, liikuntaan ja yhdessä tekemiseen. Lue lisää.

Aurinkoista ja rentouttavaa kesää!

Terveydenhoitajaliiton toimisto on kesäajassa 15.6.–15.8.2018, jolloin toimisto palvelee klo 8.30–15.

Voit katsoa tästä, miten toimiston henkilökunta on tavoitettavissa kesällä.

Toimisto on kokonaan kiinni 16.–27.7.2018.

p.s. Seuraava uutiskirje ilmestyy viimeistään 31.8.

Suomen Terveydenhoitajaliitto
Mikonkatu 8 A