Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Uutiskirje marraskuu 2017
Finlandia-talo

Vielä ehtii ilmoittautua Terveydenhoitajapäiville!

Vuoden 2018 Terveydenhoitajapäivät järjestetään Terveydenhoitajaliiton 80-vuotisjuhlien merkeissä 15.–16.2.2018 Finlandia-talossa Helsingissä. Tarkempi ohjelma ja osallistumismaksut löytyvät tästä.

Vielä ehtii ilmoittautua mukaan! Viimeinen ilmoittautumispäivä on 6.1.2018. Myös opiskelijat ovat tervetulleita mukaan päiville. Osallistumismaksut pysyvät samana viimeiseen ilmoittautumispäivään asti. Ilmoittaudu tästä Terveydenhoitajapäiville.

Terveydenhoitajaliiton puheenjohtaja Leila Lehtomäki Akavan hallitukseen

Akavan liittokokous valitsi eilen 28.11.2017 Akavan hallituksen jäsenet ja varajäsenet kaudelle 2018–2019. Terveydenhoitajaliiton puheenjohtaja Leila Lehtomäki valittiin Akavan hallituksen jäseneksi. Lehtomäen varajäseneksi valittiin Tiina Mäkinen Kuntoutusalan Asiantuntijat ry:stä. Tähän asti Terveydenhoitajaliiton puheenjohtajalla on ollut läsnäolo- ja puheoikeus Akavan hallituksen kokouksissa.

Rokottamistieto NYT -koulutuksen tallenne katsottavissa

Terveydenhoitajaliiton ja Mediuutisten yhteistyössä järjestämä Rokottamistieto nyt -koulutus Turussa, Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa kokosi yhteen yli 800 terveydenhoitajaa ja valmistumisvaiheessa olevaa terveydenhoitajaopiskelijaa. Yhteistyössä olivat mukana myös GSK, MSD ja Sanofi Pasteur. Koulutusta pidettiin yleisesti erittäin hyvänä, ajankohtaisena ja tarpeellisena.

Helsingin-koulutuksesta tehtiin tallenne, jonka saa katsottavaksi tästä. Linkki on auki ja tallenne katsottavissa 30.12.2017 asti.

JUKO_UUSI_teksti

Kunta-alan sopimukset sanottiin irti

Kunta-alan työntekijöitä edustavat pääsopijajärjestöt irtisanoivat eilen kaikki kunnalliset työ- ja virkaehtosopimukset.

Kunta-alan sopimukset ovat voimassa 31.1.2018 asti. Irtisanominen tarkoittaa sitä, että järjestölliset toimenpiteet ovat mahdollisia kunta-alalla jo 1.2.2018 alkaen, mikäli neuvottelut eivät etene tai niissä ei päästä tyydyttävään lopputulokseen.
.
Anna lapselle raitis joulu

Anna lapselle raitis joulu – mukana myös Terveydenhoitajaliitto

Anna lapselle raitis joulu -kampanja juhlii tänä vuonna 20. juhlavuottaan!

Valtakunnallisen kampanjan järjestäjät – mm. Terveydenhoitajaliitto – vetoavat kaikkiin aikuisiin, jotta he antaisivat lapsille raittiin joulun – juhlan, joka tarjoaa turvallista ja vastuullista seuraa.

THL_logo

Tartuntatautilain 48 pykälästä kysyttyä

Työntekijän rokotussuojaa koskeva 48 pykälä tulee voimaan 1.3.2018. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on koonnut verkkosivuilleen usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia tartuntatautilain pykälään liittyen.

Pykälän mukaan henkilöä, jolla on puutteellinen rokotussuoja, saa käyttää vain erityisestä syystä työskentelyyn sosiaali- ja terveydenhuollon toimintayksiköiden asiakas- ja potilastiloissa, joissa hoidetaan lääketieteellisesti arvioituna tartuntatautien vakaville seuraamuksille alttiita asiakkaita tai potilaita. Tällaisia ovat esimerkiksi vakavasti sairaat, raskaana olevat sekä alle 1- ja yli 65-vuotiaat. Lue lisää.

Sydänliitto

Elintapaohjauksen työvälineet saa Sydänliiton ammattilaisnetistä

Sydänliitto tarjoaa hyvinvoinnin ja terveydenhuollon ammattilaisille laajan ja motivoivan elintapaohjauksen työvälineistön.

Sydänliiton aineistot on tuotettu yhteistyössä ammattilaisten kanssa. Testatut ja motivoivat työkalut helpottavat eri ikäisten elintapaohjausta ja auttavat tavoitteiden saavuttamisessa.

Sydänsairauksista toipuville on laaja liikuntaohjeistusaineisto. Ravitsemuksesta on monipuolinen ja kattava aineisto konkretisoimaan esimerkiksi proteiinin, rasvan ja sokerin lähteitä ruoassa.

Kaikki Sydänliiton verkkomateriaalit ovat maksuttomia. Lue lisää.

Suomen Terveydenhoitajaliitto
Mikonkatu 8 A