Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Uutiskirje syyskuu 2017
Finlandia-talo

Tervetuloa Terveydenhoitajapäiville helmikuussa!

Vuoden 2018 Terveydenhoitajapäivät järjestetään Terveydenhoitajaliiton 80-vuotisjuhlien merkeissä 15.–16.2.2018 Finlandia-talossa Helsingissä. Tarkempi ohjelma löytyy täältä.

Iltajuhla

Terveydenhoitajaliiton 80-vuotisjuhlia vietetään torstai-iltana klo 17.30 alkaen Finlandia-talon juhlavissa puitteissa. Iltaan kuuluu ripaus juhlallisuuksia, hieman huumorilla höystettyä historiaa, hyvää musiikkia ja upea juhlaillallinen. Julkistamme myös vuoden terveydenhoitajan ja muut palkittavat sekä liiton uunituoreen historiikin.

Tulethan juhlistamaan 80 vuotta täyttävää Terveydenhoitajaliittoa ja viettämään mukavaa iltaa ystävien ja yhteistyökumppaneidemme seurassa!

Posterinäyttely

Terveydenhoitajapäivillä on myös posterinäyttely. Toivomme postereita terveydenhoitajatyön ja -koulutuksen ja terveyskeskustoiminnan kehittämisestä sekä terveydenedistämishankkeista. Erinomainen tilaisuus myös opiskelijoille esitellä omia tutkimuksia.

Valitsemme 5-10 posteria. Posterin laitosta esille emme peri maksua. Jos osallistut Terveydenhoitajapäiville, perimme normaalin osallistumismaksun. Käy silloin myös ilmoittautumassa päiville!

Lähetä posteriehdotuksesi 30.11.2017 mennessä. Ilmoitamme posterin hyväksynnästä. Posterista toivomme lyhennelmää luentokirjaseemme.

Ilmoittautumislinkit Terveydenhoitajapäiville, iltajuhlaan ja posterinäyttelyyn avautuvat lokakuun aikana. Linkit löytyvät täältä.

Olethan liittynyt jo liiton Facebook-jaokseen?

Haluatko kuulla terveydenhoitajatyöhön liittyvistä ajankohtaisista asioista ensimmäisten joukossa? Haluatko verkostoitua ja keskustella kollegojen kanssa ympäri Suomen? Haluatko aidosti vaikuttaa liiton toimintaan? Jos vastasit kaikkiin kysymyksiin ’kyllä’, on Terveydenhoitajaliiton jaostoiminta juuri sinua varten!

Facebookissa toimivat jaokset ovat tätä päivää ja ne mahdollistavat jäsenille kokemusten ja tiedon vaihdon sekä tuen saamisen samanlaista työtä tekevien kesken. Lisäksi ne antavat jäsenille suoran ja nopean vaikuttamiskanavan liiton toimintaan ja mahdollistavat keskustelun yhteisistä asioista. Lue lisää.

Tartuntatautilaki ja terveydenhoitajan työ -koulutus nyt tallenteena

Terveydenhoitajaliitto järjesti yhteistyössä THL:n kanssa erityisesti terveydenhoitajille suunnatun Uusi tartuntatautilaki ja terveydenhoitajan työ -etäkoulutuksen 20. syyskuuta.

Koulutus on katsottavissa nyt tallenteena osoitteesta https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/ajankohtaista/koulutuskalenteri/uusi-tartuntatautilaki-ja-terveydenhoitajan-tyo-verkkokoulutus.

Skooppi järjestää koulutuksen teemalla Yksin ja yhdessä

Suomen koulu- ja opiskeluterveyden yhdistys Skooppi järjestää maksullisen koulutuksen teemalla Yksin ja yhdessä. Tavoittteena on syventyä yksinäisyyteen lapsen ja nuoren elämässä sekä pohtia yhteisöllisyyden tukemista koulu- ja opiskelumaailmassa.

Koulutus järjestetään maanantaina 9.10.2017 klo 9-16. Paikkana on Allergiatalo, Paciuksenkatu  19 Helsinki. Lue lisää.

Koulutusilmoituksessa sanotaan, että viimeinen ilmoittautumispäivä on 30.9. Tilaisuuteen voi kuitenkin ilmoittautua vielä senkin jälkeen.

THL_logo

THL:n matkailuterveysneuvonnan puhelinnumero on muuttunut ja palvelu laajentunut

Matkailuterveysneuvonnan puhelinnumero vaihtui 28.8.2017 alkaen. Uusi numero on 029 524 6060. Neuvontapuhelimessa vastataan jatkossa myös kansallisen rokotusohjelman rokotuksia koskeviin kysymyksiin. Puhelin palvelee arkisin kello 10–12.

Puhelinpalvelu on tarkoitettu vain terveydenhuollon ammattilaisille. Neuvontapuhelimeen vastaavat terveydenhoitajat.

Uudessa numerossa vastataan kysymyksiin, jotka koskevat matkailuterveyttä ja -rokotuksia, kansallisen rokotusohjelman rokotuksia ja rokotusten järjestämistä ja rokottamista. Lue lisää.

8_2017_Hannu Huhtamo

Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen aluekierros syksyllä 2017

Syksyllä 2017 järjestetään sote- ja maakuntauudistuksen toimeenpanon tueksi hyvinvoinnin, terveyden sekä työ- ja toimintakyvyn edistämisen aluekierros.

Kierroksen aikana pidetään tilaisuuksia  jokaisessa tulevassa maakunnassa, ja ne ovat avoimia kaikille.

Tilaisuudet on suunnattu erityisesti kuntien ja maakuntien päättäjille, viranhaltijoille, hyte-työryhmien jäsenille, eri alojen ammattilaisille, järjestöjen, oppilaitosten ja seurakuntien edustajille sekä muille hyvinvoinnin ja terveyden edistämisestä kiinnostuneille. Lue lisää.

Suomen Terveydenhoitajaliitto
Mikonkatu 8 A