Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Uutiskirje tammikuu 2018
STHL_80_banneri

Vuoden 2018 jäsenkampanjassa palkitaan jäsenhankkijoita

Terveydenhoitajaliitto täyttää tänä vuonna 80 vuotta, ja se näkyy myös uudessa juhlavuoden kampanjassa. Terveydenhoitajan ammatti on ollut olemassa vielä pidempään, 92 vuotta. Kampanja avataan virallisesti Terveydenhoitajapäivillä 15.–16. helmikuuta Finlandia-talolla Helsingissä.

Kampanjan teemoina ovat Terveydenhoitaja – lähellä ihmistä läpi elämän, Terveydenhoitajaliitto – lähellä terveydenhoitajaa läpi työuran. Terveydenhoitajan kohtaamisten keskiössä on äidin, lapsen, koululaisen, perheen, työikäisen ja vanhuksen terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen ja ylläpitäminen. Liiton kohtaamisten keskiössä ovat terveydenhoitajat terveydenhoitotyön eri alueilla. Jokaisesta liittyneestä jäsenestä jäsenhankkija saa palkinnoksi 50 euron Superlahjakortin. Kaikkien jäseniä hankkineiden kesken arvotaan 500 euron Superlahjakortti joulukuun 2018 lopussa. Kampanjasivut avataan viimeistään Terveydenhoitajapäivien aikaan osoitteessa www.terveydenhoitajaliitto.fi/juhlavuosikampanja.

Henkilöstömitoituslaskuri käyttöön helmikuussa

Henkilöstömitoituslaskuri on nyt valmis, mutta vaatii vielä teknisten asetusten testaamista, jotta se toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Seuraa liiton verkkosivuja ja uutiskirjettä. Ilmoitamme heti, kun laskuri on jäsenten käytössä!

Kirjautuminen eAsiointiin ja jäsensivuille uudella jäsenkortilla

Huomasithan, että uusi jäsenkortti vuosille 2018–2020 lähetettiin Terveydenhoitaja-lehden 7/2017 välissä? Kortilla voit todistaa liiton jäsenyytesi, ja se toimii myös matkustajavakuutuskorttina.

Jäsenkortissa olevan numerosarjan lisäksi kortissa on nykyään kirjaimet L ja JÄS. Jäsensivuille ja eAsiointiin kirjautuessasi käyttäjätunnus on jatkossa pelkkä numerosarja, ja kirjaimet jätetään kirjautumisen yhteydessä pois. Salasanana toimii edelleen syntymäaikasi muodossa ppkkvv.

Tyyne Luoma -stipendi haku käynnissä

Stipendejä myönnetään naispuolisille terveydenhoitajille, jotka ovat liiton jäseniä ja työkentällään erityisesti ansioituneita. Lue lisää stipendin myöntämiskriteereistä ja hakemuksen lähettämisestä tästä.

Ter­vey­den­hoi­ta­ja­liit­to ei osallistu aktiivimallia vastustavaan poliittiseen mie­le­nil­mauk­seen

Terveydenhoitajaliitto ei osallistu aktiivimallia vastustavaan mielenilmaukseen 2.2.2018. Täten Terveydenhoitajaliiton jäsenet eivät voi osallistua mielenilmaukseen työajalla ilman työnantajan suostumusta.

Työajan ulkopuolella mielenilmaukseen voi toki osallistua, jos yksittäinen jäsen niin haluaa. Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO on myös tehnyt vastaavanlaisen ratkaisun.

Terveydenhoitajaliitto kuitenkin katsoo, että aktiivimallia koskevaa lakia on muutettava siten, ettei siitä tule pelkästään automaattinen työttömyysturvan leikkuri tilanteissa, joissa työttömänä oleva henkilö ei esimerkiksi itsestään riippumattomasta syystä voi työllistyä tai hänelle ei ole mahdollista tarjota aktivoivaa koulutusta lain vaatimaa minimimäärää.

Vastaa THL:n kyselyyn ja kerro mielipiteesi hinkuyskärokotuksista

Vastaa THL:n kyselyyn hoitajien asenteista koskien hinkuyskärokottamista ja vaikuta siihen, mitä äideille neuvolassa tarjotaan osana rokotusohjelmaa. Mielipiteesi on tärkeä! Tutkimuksesta on kerrottu myös vuoden 2017 viimeisessä Terveydenhoitaja-lehdessä. Vastaathan viimeistään 28.2.2018. Lisätiedot THL:n sivuilta: http://bit.ly/2yInb8k. Verkkokysely: http://bit.ly/2CGgTuT.

Neuvokas perhe ei jätä pulaan – elintapaohjauksen työvälineet

Neuvokas perhe on menetelmä, jolla annetaan työvälineet vaikuttavaan perheiden elintapaohjaukseen: perheen oma aktiivinen rooli itsearvioinnin kautta, vahvuuksien tunnistaminen, pystyvyyden tunteen vahvistaminen ja myönteinen viestintä.

Materiaali on kehitetty yhteistyössä ammattilaisten kanssa, ja on laajalti käytössä neuvoloissa ja alakoulujen terveydenhuollossa. Sydänliitto kouluttaa menetelmän käyttöön. Lue lisää.

banneri_uutiskirje_text1_Terveydenhoitajat_400x220

Danske Bank tarjoaa edullisen asuntolainan

Danske Bank tarjoaa kaikille akavalaisten liittojen jäsenille huippuedullisen asuntolainan. Lisäetu helmikuun ajan: kun kilpailutat asuntolainasopimuksesi, saat aina nykyistä asuntolainan marginaaliasi matalamman tarjouksen. Lue lisää.

MemberLogoVaaleaTausta

Nyt kannattaa liittyä Member+:n jäseneksi

Member+:ssa on tammi–helmikuun aikana melkoinen hulina! Tarjolla on erikoistarjouksia, viikkoarvontoja sekä huippupalkintoja, jotka arvotaan kaikkien sivustolle kampanja-aikana kirjautuneiden kesken. Member+ on tarkoitettu kaikille Akavan jäsenliittojen jäsenille. Käy rekisteröitymässä Member+:n käyttäjäksi tästä. Tarkemmat tiedot talvikampanjasta (Talvikampanja!) on verkkosivujen Suosittelemme-osiossa, joka avautuu vain rekisteröityneille.

Suomen Terveydenhoitajaliitto
Mikonkatu 8 A