Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Uutiskirje toukokuu 2017
Edustajiston 2017-2021 puheenjohtajat

Marianne Mäki-Jouppi jatkaa Ter­vey­den­hoi­ta­ja­lii­ton edustajiston pu­heen­joh­ta­ja­na

Suomen Terveydenhoitajaliiton uusi edustajisto 2017–2021 valitsi 27. toukokuuta pidetyssä kokouksessaan terveydenhoitaja Marianne Mäki-Joupin Seinäjoelta edustajiston puheenjohtajaksi. Mäki-Jouppi toimi puheenjohtajana myös edellisellä kaudella 2013–2016. Edustajiston varapuheenjohtajaksi valittiin terveydenhoitaja Anne Röppänen Helsingistä.

Edustajisto hyväksyi kokouksessaan myös liiton vuoden 2016 vuosikertomuksen, toimintakertomuksen 2013–2016, vuoden 2016 tilinpäätöksen ja tilintarkastuskertomuksen sekä liiton strategian vuosille 2017–2020.

Kou­lu­ter­vey­den­hoi­ta­ja ja luottamusmies Heli Salokangas palkittiin Akavan vuoden työ­paik­ka­vai­kut­ta­ja­na

Akava on palkinnut vuoden työpaikkavaikuttajina kaksi luottamusmiestä: kouluterveydenhoitaja Heli Salokankaan ja hankintapäällikkö Tuula Aaltolan. Vuoden työpaikkavaikuttajat valittiin ensimmäistä kertaa ja palkinnot luovutettiin Akavan liittokokouksen yhteydessä Helsingissä. Lue lisää.

Lue myös Akavalainen-verkkolehdessä julkaistu haastattelu tästä.

Myös Terveydenhoitaja-lehti haastatteli Heli Salokangasta. Haastattelu on luettavissa huomenna torstaina 1.6. ilmestyvästä Terveydenhoitaja-lehdestä.

Muista tilata vuoden 2018 jäsenkalenteri

Jos haluat vuoden 2018 jäsenkalenterin, käy tekemässä tilaus eAsioinnissa viimeistään perjantaina 16.6.2017. Jos tilasit vuoden 2017 kalenterin, etkä ole käynyt perumassa tilausta, saat vuoden 2018 kalenterin automaattisesti. Myös kaikki eläkeläisjäsenet saavat kalenterin automaattisesti.

eAsiointiin kirjaudutaan jäsennumerolla (ilman 172-alkua) ja syntymäajalla muodossa ppkkvv. Jäsennumeron löydä jäsenkortista.

Kannattaa käydä varmistamassa, että jäsenkalenteritilaus on kunnossa!

Hiihtomäentien yksiö on täyteen varattu kesän ajalta

Hiihtomäentien yksiön varaaminen on tänäkin vuonna ollut vilkasta, ja kesäkuukaudet (kesä-elokuu) ovat jo täynnä. Vapaita päiviä löytyy taas syyskuusta lähtien.

Hiihtomäentien yksiön vuokrausta hoitaa liitossa järjestösihteeri Tarja Lavikainen, puh. 040 595 5351 tai tarja.lavikainen@terveydenhoitajaliitto.fi.

MemberLogoVaaleaTausta
Member+ – uusi jäsenetupalvelu Akavan jäsenliittojen jäsenille

Member+-jäsenetupalvelun löydät osoitteesta www.memberplus.fi. Palveluun on kerätty akavalaisille suunnattuja kiinnostavia etuja ja palveluja. Sivuston sisältö muuttuu kausittain ja etuja on otettu mukaan harkiten. Käy rekisteröitymässä palveluun!

Löydät palvelusta myös vain Terveydenhoitajaliiton jäsenille kohdennetut edut ja palvelut. Osio tulee näkyviin rekisteröidyttyäsi/kirjauduttasi sivustolle. Näin pystyt helposti tutustumaan kaikkiin palveluihin ja etuihin, joita voit jäsenyytesi kautta hyödyntää. Terveydenhoitajaliiton jäsenedut löydät edelleen myös liiton verkkosivuilta.

Seuraa member+ palvelua myös Facebookissa, jotta kuulet ensimmäisenä uutuuksista sekä erikoistarjouksista.

Vuoden Välkky
Palkitse yhdistysaktiivi – ehdota Vuoden Välkkyä

Palkinto jaetaan sellaisesta uutta luovasta ideasta tai toiminnasta, joka on ollut erinomaista jäsenpalvelua, edistänyt yhdistyksen kehittymistä ja vaikuttavuutta, lisännyt jäsenten yhteenkuuluvuutta tai tuonut ammattiyhdistystoiminnan merkitystä esiin.

Tällaista toimintaa voivat olla esimerkiksi jäsentapahtumat ja -koulutukset, jotka kehittävät jäsenistön osaamista tai auttavat verkostoitumaan, saamaan vertaistukea tai luomaan yhteishenkeä.

Ehdotukseksi riittää yksittäinenkin asia, tapahtuma tai toimintatapa, jos se on muuttanut ja edistänyt yhdistyksen toimintaa.

Selvin päin kesään
Terveydenhoitajaliitto on tänäkin vuonna mukana Selvin päin kesään -kampanjassa

Maamme nuorison raitistuminen on jo tunnettu ilmiö. 15–18-vuotiaat ovat keskimäärin raittiimpia kuin heidän vanhempansa samassa iässä. Raitistumiskehitys on jatkunut koko 2000-luvun ajan. Monesti kuitenkin päihteiden käyttö alkaa 18 vuoden iässä. Samaan ikään sijoittuu usein valmistumisia ja merkittäviä elämänmuutoksia.

Selvin päin kesään -kampanja muistuttaa nuoria ja heidän vanhempiaan tasapainoisen tulevaisuuden rakentamisesta tämän päivän harkitsevilla ratkaisuilla. Kaikki me haluamme tukea nuorten kasvua onnistuneeseen ja onnelliseen aikuisuuteen. Lue lisää.

Mokkilehden_kansi
A-lomat tarjovat kesäkuussa mökkejä tarjoushintaan

Käy katsomassa mökit, hinnat ja ajankohdat tästä linkistä ja tee varaus.

A-lomien uutiskirjeestä löydät parhaat edut nopeasti ja helposti! Tilaa uutiskirje.

A-lomat ry on Akava-järjestöjen vuonna 1980 perustama lomajärjestö.

.

Suomen Terveydenhoitajaliitto