Suomen Terveydenhoitajaliitto ry logo
Uutiskirje toukokuu 2018
Tiina Mäenpää

Terveydenhoitajaliiton uudeksi puheenjohtajaksi on valittu Tiina Mäenpää

Terveydenhoitajaliiton edustajisto valitsi kevätkokouksessaan 26.5.2018 liiton uudeksi puheenjohtajaksi Tiina Mäenpään. Hän aloittaa työnsä 1.9.2018, kun nykyinen puheenjohtaja Leila Lehtomäki siirtyy eläkkeelle. Lue lisää.

Terveydenhoitajaliitto Porin SuomiAreenassa 16.–18.7.

Terveydenhoitajaliitolla on tänä vuonna 80-vuotisjuhlavuosi. Juhlavuoden kunniaksi haluamme tuoda esille eri yhteyksissä ennaltaehkäisevän työn ja terveydenhoitajan työn merkityksellisyyttä kansanterveyden edistämisessä. Tähän liittyen osallistumme heinäkuussa SuomiAreenaan. Olemme tulleet valituksi yhdeksi SuomiAreenan paneelitilaisuuksien järjestäjäksi sekä osallistujaksi Kansalaistorille.

Paneelitilaisuus järjestetään 17. heinäkuuta klo 13-14 Eetunlavalla teemalla Potkukelkasta digiaikaan. Paneelin osallistujiksi olemme kutsuneet perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikon, Uudenmaan liiton sote-muutosjohtaja Timo Arokydön, terveydenhuollon digiasiantuntija Jari Nummisen sekä Kuopion kaupungin pakolaisterveydenhoitaja Leila Savolaisen. Paneelikeskusteluun osallistuu myös liiton puheenjohtaja Leila Lehtomäki. Paneelin juontaa Ylen toimittaja, soteasiantuntija Tiina Merikanto.

Kansalaistorilta meidät tavoittaa 16.–18. heinäkuuta. Paikalla on terveydenhoitajia Satakunnan ja Hämeen terveydenhoitajayhdistyksistä sekä Terveydenhoitajaliiton edustusta.

Tervetuloa kuuntelemaan paneelia ja tapaamaan meitä Kansalaistorille!

Lue lisää SuomiAreenasta.

Koulutusta neuvola- ja kouluterveydenhoitajille

Verman järjestää yhteistyössä Terveydenhoitajaliiton kanssa koulutuksen yleisistä lasten ja nuorten toiminnallisista vatsavaivoista ja hoidosta.

Koulutuksessa pureudutaan laajaan tutkimusnäyttöön probioottien hyödyistä ja saadaan lisää tietoa,miten vastasyntyneen suoliston mikrobisto kehittyy. Miten ennaltaehkäistä ja hoitaa ensimmäisen elinvuoden aikana esiintyviä toiminnallisia vatsavaivoja? Kuinka vahvistaa päiväkoti- ja kouluikäisten vastustuskykyä? Katso lisätiedot tästä ja ilmoittaudu mukaan!

Kiinnostaako työterveyshuollon osaamista syventävät opinnot?

Työterveyslaitos järjestää työterveyshuollon osaamista syventäviä opintoja Itä-Suomen yliopistossa ja eri ammattikorkeakouluissa.

Lue lisää: Työterveyshuollon osaamista syventävät opinnot

Tietosuoja-asetus voimaan

Viime viikon perjantaina alettiin soveltaa EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR), joka koskee myös Terveydenhoitajaliittoa. Olemme sitoutuneet suojaamaan kaikkien jäsentemme tietoja ja tietosuojaa. Voit tutustua Terveydenhoitajaliiton tietosuojaselosteeseen tästä. Selosteesta selviää, miten tallennamme ja käsittelemme jäsentietoja.

Tietosuoja-asetus ei vaadi sinulta mitään toimenpiteitä. Kannattaa kuitenkin perehtyä tietosuojaselosteeseen, niin tiedät, miten liitto käsittelee tietojasi ja mitkä ovat sinun oikeutesi tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Tietosuojaselosteessa on mainittu tietosuojavastaavan yhteystiedot.

Liiton verkkosivuilla käytössä olevista evästekäytännöistä voit lukea tästä.
Kalenteritilaus
Muista tilata vuoden 2019 jäsenkalenteri etukäteen!

Jos tilasit vuoden 2018 kalenterin, etkä ole käynyt perumassa tilausta, saat vuoden 2019 kalenterin automaattisesti. Myös kaikki eläkeläisjäsenet saavat kalenterin automaattisesti.

Jos haluat vuoden 2019 jäsenkalenterin, käy tekemässä tilaus eAsioinnissa viimeistään perjantaina 15.6.2018.

Kalenteri tehdään yhteistyössä Akavan kanssa ja siinä on kalenteriosion lisäksi runsaasti tietoa Terveydenhoitajaliiton ja Akavan toiminnasta. Kalenteri postitetaan vuoden viimeisen Terveydenhoitaja-lehden mukana joulukuun alussa.

Filha
Infektioiden torjuntapäivät marraskuussa

INTO-päivät (Infektioiden torjuntapäivät) järjestetään marraskuussa. Ne yhdistävät Tartuntatautipäivät ja Sairaalahygieniapäivät kolmepäiväiseksi koulutukseksi Espoon Otaniemessä hyvien kulkuyhteyksien päässä.

Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki infektioiden torjunnan ammattilaiset; niin sairaala-, laitos- kuin avopuoleltakin. Voit kohdata ja verkostoitua sekä sairaala- ja laitoshygienian että tartuntatautien ammattilaisten kanssa.

Ohjelmassa on luvassa monipuolinen kattaus ajankohtaisia, eri ammattiryhmille soveltuvia aiheita. Lue lisää.

Tunne-rintasi_logo_vaaka
Haluatko kouluttautua rintojen omatarkkailun ohjaajaksi?

Tunne rintasi ry kannustaa ja opastaa kaikenikäisiä rintojen omatarkkailuun valtakunnallisesti. Haluaisitko sinä kouluttautua rintojen omatarkkailun ohjaajaksi?

Tervetuloa oppimaan rintojen omatarkkailusta, rintasyövän varhaistoteamisesta ja Tunne rintasi ry:ssä tehtävästä vapaaehtoistyötä! Seuraavat uusien vapaaehtoisten koulutuspäivät järjestetään 18.8. Helsingissä, 9.11. Kuopiossa ja 10.11. Mikkelissä. Lisätiedot laura.hakala@tunnerintasi.fi tai lue lisää tästä.

Hammasharja
Suun terveydenhuollon aineistoja jäsensivuilla

Terveydenhoitajaliiton jäsensivuilta löytyy monipuolista tietoa eri-ikäisten suun terveydenhuollosta.

Julkaisut ovat kohdassa Julkaisut ja esitteet > Muut julkaisut ja esitteet.

A-lomat
Kiinnostaako mökkiloma?

Terveydenhoitajaliiton jäsenenä voit vuokrata lomamökkejä ympäri Suomen edulliseen hintaan A-lomien kautta. Tutustu mökkeihin ja tee varaus tästä.

säästöpossu_Danske Bank
Oletko vastavalmistunut terveydenhoitaja?
Danske Bank tarjoaa rahanarvosia etuja vastavalmistuneille Terveydenhoitajaliiton jäsenille. Lue lisää.

Suomen Terveydenhoitajaliitto
Mikonkatu 8 A