Jyväskylä 20.9.: Ohjelma ja ilmoittautuminen

Paikka: Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Lutakon kampus, Dynamo, Piippukatu 2 Jyväskylä

Auditorio

8.30–9.30
Ilmoittautuminen, aamukahvi ja näyttelyyn tutustuminen

9.30–10.10
Avajaiset:
Musiikki: Kipinät kuoro
Valtiovallan avajaistervehdys – kansanedustaja, Jamkin hallituksen puheenjohtaja Bella Forsgren
Hyvinvointialueen tervehdys – Keski-Suomen hyvinvointialuejohtaja Jan Tollet
Terveydenhoitajaliiton tervehdys – puheenjohtaja Kirsi Grym

10.10–10.40
Avajaisluento: Terveydenhoitajakoulutus ennen ja nyt – terveydenhoitajakoulutusta 100 vuotta
lehtori Heidi Pasonen, Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja palvelupäällikkö Tiina Kelin, Keski-Suomen hyvinvointialueen neuvola- ja seksuaaliterveyspalvelut

10.40–11.10
Liikkumisen ja hyvinvoinnin puheeksi ottaminen
PsT, LitM, terveyspsykologian erikoispsykologi, johtava asiantuntija Anu Kangasniemi, Likes, Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Taukoliikuntaa
Likes ja Jamk

11.10–11.30
Tauko ja näyttelyyn tutustuminen

11.30–12.00
Turvallisuus asiantuntijatyössä
(luennoitsija avoin)

12.00–12.30
Ajankohtaista rokottamisesta ja rokotusosaamisesta
Ylilääkäri Ulpu Elonsalo, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ja lehtori Sari Nyman, Metropolia Ammattikorkeakoulu

12.30–13.30
Lounas ja näyttelyyn tutustuminen

13.30–15.00

Sessio A – Lapset ja nuoret

1. Kuinka keskustella digihyvinvoinnista nuoren kanssa – käytännön työvälineitä, asiantuntija Maria Kankkunen, Pause-hanke, Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
  2. Vape ja nikotiinipussit, projektipäällikkö, ehkäisevän päihdetyön asiantuntija Sari Anjala, EHYT ry
  3. (Aihe ja luennoitsija tarkentuvat myöhemmin)

Sessio B – Aikuiset ja ikäihmiset

1. Mielen hyvinvoinnin tukeminen työterveysyhteistyössä, työterveyshuollon erityisasiantuntija Mervi Niippa, Työterveyslaitos
  2. Lähisuhdeväkivalta, työikäiset ja ikääntyvät, väkivallan ehkäisytyön koordinaattori Merja Pihlajasaari, Keski-Suomen hyvinvointialue
  3. Ikäihmiset ja digitaalisuus etähoivan palvelut ja lääkeautomaatit, Keski- Suomen hyvinvointialue

15.00–15.20
Kahvi ja näyttelyyn tutustuminen

15.20–15.50
Luento työhyvinvoinnista (luennoitsija avoin).

15.50–16.00
Päätössanat
puheenjohtaja Kirsi Grym, Terveydenhoitajaliitto

Osallistumismaksut ja ilmoittautuminen

Hinta sisältää osallistumisen päivän ohjelmaan sekä ohjelmanmukaisen ruokailun ja kahvit Oulun ammattikorkeakoulun opiskelijaravintolassa.

120 €/1 pv (Hinta on sama liiton jäsenille ja ei-jäsenille)

Ryhmäalennus: Tarjoamme kaikille saman työnantajan palveluksessa oleville ryhmäalennuksen siten, että joka kymmenes samaan koulutuspäivään osallistuva pääsee koulutuspäivään maksutta.

50 €/1 pv (raskaus- ja hoitovapaalla olevat, vuorotteluvapaalla olevat, työttömät ja eläkeläisjäsenet)

Ilmoittaudu viimeistään 9.9. tästä linkistä.

Viimeisen lukuvuoden terveydenhoitajaopiskelijat

Ammattikorkeakoulujen viimeisen lukuvuoden opiskelijoille koulutuspäivä on maksuton. Ruokailu (opiskelijahinnalla) on omakustanteinen.

Mukaan mahtuu yhteensä 30 viimeisen lukuvuoden terveydenhoitajaopiskelijaa.

Viimeisen lukuvuoden terveydenhoitajaopiskelijan ilmoittatumislinkki. Ilmoittaudu viimeistään 9.9.

Iltajuhla

Iltatapahtuma järjestetään 20.9. klo 17.30–22 Jyväskylän keskustan kauneimmassa ja idyllisimmässä pihapiirissä, Toivolan vanhalla pihalla (osoite: Cygnaeuksenkatu 2, 40100 Jyväskylä). Ohjelmassa on hyvää ruokaa, juomaa ja seuraa sekä musiikkia. Iltatapahtuman järjestäjänä toimii Keski-Suomen terveydenhoitajayhdistys.

Illalliskortin hinnat: Keski-Suomen yhdistyksen jäsenet 35 € ja muut osallistujat 45 €.

Ilmoittaudu tästä linkistä. Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 1.9.

Näytteilleasettajat

Järjestämme näyttelyn jokaisella kolmella paikkakunnalla. Näyttely on osallistujien kovasti toivoma ja avoinna koko koulutuspäivän ajan. Koulutuspäivien ohjelmaan varataan aikaa myös näyttelyyn tutustumiseen.

Näyttelyosaston hinta on tänä vuonna poikkeuksellisen edullinen, 500 €/osasto. Hinta sisältää noin neljän neliön tilan, pöydän, kaksi tuolia ja tarvittaessa sähkön. Osastossa ei ole seinärakenteita. Tarvittaessa osastoja voi varata useammankin.

Koska näyttelyt rakennetaan ammattikorkeakoulujen tiloihin, ei erillistä messurakentajaa ole käytettävissä. Näyttelyosastoille tulevaa materiaalia voi aiempaan tapaan toimittaa edeltävästi ko. ammattikorkeakoululle. Ohjeet ja etukäteistoimittamisen ajat ilmoitamme teille myöhemmin.

Yrityksillä on myös mahdollisuus laittaa osallistujille jaettavaan materiaalikassiin materiaalia (max. 2 esitettä tai muuta jaettavaa materiaalia/yritys). Hinta on 100 €.

Koulutuspäivien ohjelma ja ruokailut eivät sisälly näyttelyosaston hintaan. Näytteilleasettajilla on kuitenkin mahdollisuus ruokailla koulutuspäivien aikana omakustanteisesti ammattikorkeakoulujen opiskelijaravintoloissa.

Tarjoamme nyt yrityksellenne mahdollisuutta osallistua Jyväskylän Terveydenhoitajapäivien näyttelyyn.

Näyttelytiloja on rajoitettu määrä ja näyttelytilat myydään ilmoittautumisjärjestyksessä. Koulutuspäiville mahtuu mukaan noin 25 näytteilleasettajaa.

Jyväskylän Terveydenhoitajapäiville mahtuu yhteensä hieman yli 200 osallistujaa.

Ilmoittaudu näytteilleasettajaksi tästä linkistä viimeistään 2.9.

Lisätietoja näyttelystä voi tiedustella järjestösihteeri Tarja Lavikaiselta, tarja.lavikainen@terveydenhoitajaliitto.fi. Syyskuusta alkaen kyselyihin vastaa Elina Tuomas-Kettunen, elina.tuomas-kettunen@terveydenhoitajaliitto.fi