Työt­tö­myys­kas­san jäseneksi voi liittyä jo opis­ke­luai­ka­na

Liittyessäsi työt­tö­myys­kas­san jäseneksi opis­ke­luai­ka­na, työs­sä­oloeh­to­si karttuu jo opis­ke­luai­ka­na.

Opiskelijajäsenenä voit liittyä työttömyyskassan jäseneksi jo opiskeluaikana, jos olet työssä (esim. keikkatyön tai kesätyön alkaessa). Työn ei tarvitse olla terveydenhuoltoalan työtä. Työttömyyskassaan liittyminen tapahtuu aina työssä ollessa ja liittymispäivän täytyy olla työpäivä. Täytä opiskelijajäsenhakemus heti työn alkaessa. Muista rastittaa kohta "Liityn JATTK-työttömyyskassan jäseneksi” ja päivämäärä, mistä lähtien. Kassaan ei voi liittyä takautuvasti, vaan jäsenyys alkaa siitä ajankohdasta, jolloin liittymiskaavake on saapunut liittoon.

Työttömyyskassaan liittymisen jälkeen opiskeluaikana kertyneet työssäolot voidaan laskea työssäoloehtoon ja luetaan hyväksi haettaessa valmistumisen jälkeen ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa työttömyyskassalta. Työssäolon ei tarvitse olla yhtäjaksoista. Ansiosidonnaista päivärahaa voi hakea työttömyyskassan jäsen, jonka työssäoloehto on täyttynyt.

Työttömyyskassan jäsenmaksu vuonna 2016 on 5 euroa/kuukausi tai 60 euroa/vuosi.

Huomioithan, että työttömyyskassan jäsenmaksua pitää maksaa siihen liittymisen jälkeen joka kuukausi, vaikket olisikaan töissä!