Jyväskylä 20.9.: Puhujaesittelyt

Bella Forsgren: Valtiovallan avajaistervehdys Kansanedustaja, Jamkin hallituksen puheenjohtaja

Bella on keskisuomalainen toisen kauden kansanedustaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsen ja Jyväskylän ammattikorkeakoulun hallituksen puheenjohtaja. Äänekoskella kasvanut Bella toimii myös Vihreiden varapuheenjohtajana.

Kirsi Grym: Terveydenhoitajaliiton tervehdys TtM, terveydenhoitaja, puheenjohtaja, Terveydenhoitajaliitto

Kirsi on terveydenhoitajatyön, terveyden edistämisen sekä ennaltaehkäisevän työn vahva asiantuntija. Kirsillä on monipuolinen työkokemus terveydenhuollon alalta sekä Suomesta että ulkomailta.

Tiina Kelin: Terveydenhoitajakoulutus ennen ja nyt – terveydenhoitajakoulutusta 100 vuotta TtM, terveydenhoitaja

Tiina työskentelee palvelupäällikkönä neuvola- ja seksuaaliterveyspalveluissa Keski-Suomen hyvinvointialueella. Hän on puhujana avajaisluennon työelämäosiossa.

Anu Kangasniemi: Liikkumisen ja hyvinvoinnin puheeksi ottaminen PsT, Johtava asiantuntija, Likes, Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Anu on erikoistunut liikunta- ja urheilupsykologiaan. Hänellä on myös liikuntatieteiden maisterin tutkinto ja työpsykologin pätevyys. Anu on toiminut aikaisemmin liikunnan ja terveystiedon opettajana ja psykologina perheneuvolassa ja osana työterveyshuollon toimintaa. Tällä hetkellä hän vastaa erilaisista asiantuntijatehtävistä erityisesti liikuntamotivaation ja käyttäytymisen muutoksen tukemiseen liittyen. Lisäksi Anu on käynnistämässä liikunta ja mielenterveys -teemaan liittyvää uutta käytännön kehittämishanketta ja tekee aiheen parissa myös tieteellistä tutkimusta.

Maria Kankkunen: Kuinka keskustella digihyvinvoinnista nuoren kanssa – käytännön työvälineitä VTM, tradenomi YAMK, asiantuntija, Pause-hanke, Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry

Maria kehittää käytännön työvälineitä nuorten digihaasteiden käsittelyyn erityisesti yhdessä koulujen kanssa Ehkäisevä Päihdetyö EHYT ry:n Pause-hankkeessa. Hanke toteutetaan vuosina 2023-2025 STEA-rahoituksella. Lue lisää: ehyt.fi/pause

Sari Anjala: Vape ja nikotiinipussit Asiantuntija, Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry

Sari toimii tällä hetkellä asiantuntijana nikotiinittomuuden edistämisen parissa.

Mervi Niippa: Mielen hyvinvoinnin tukeminen työterveysyhteistyössä Työterveyshuollon erityisasiantuntija, työterveyshoitaja, terveydenhoitaja YAMK, Työterveyslaitos

Mervi työskentelee Työterveyslaitoksella Mielenterveyden Työkalupakki -hankkeessa sekä koulutuksen johtajana ja kouluttajana työterveyshuollon pätevöittävissä koulutuksissa.