Ter­vey­den­hoi­ta­ja­lii­ton jaostoiminta on alkanut – liity sinäkin mukaan vaikuttamaan!

Haluatko kuulla terveydenhoitajatyöhön liittyvistä ajankohtaisista asioista ensimmäisten joukossa? Haluatko verkostoitua ja keskustella kollegojen kanssa ympäri Suomen? Haluatko aidosti vaikuttaa liiton toimintaan? Jos vastasit kaikkiin kysymyksiin ’kyllä’, on Terveydenhoitajaliiton jaostoiminta juuri sinua varten!

Facebookissa toimivat jaokset ovat tätä päivää ja ne mahdollistavat jäsenille kokemusten ja tiedon vaihdon sekä tuen saamisen samanlaista työtä tekevien kesken. Lisäksi ne antavat jäsenille suoran ja nopean vaikuttamiskanavan liiton toimintaan ja mahdollistavat keskustelun yhteisistä asioista.

Kussakin jaoksessa toimii kolme liiton hallituksen nimeämää vastuuhenkilöä, joista yksi on varsinainen päävastuuhenkilö. Yksi kolmesta jaoksen vastuuhenkilöstä on myös liiton hallituksen jäsen. Tämä on tärkeää, jotta jaoksissa esiin tulleet ajankohtaiset ja tärkeät asiat tulevat varmasti liiton tietoon, jolloin liitto voi niihin reagoida.

Miten liityn jaokseen?

Jaoksia on kahdeksan, jotta mahdollisimman moni terveydenhoitajatyön toiminta-alue tulee katetuksi.

Jaokset toimivat suljettuina Facebook-ryhminä, joihin hyväksytään vain liiton jäsenet. Valitse yläpuolelta omaan työhösi sopivin jaos ja käy linkistä tekemässä liittymispyyntö (+ Liitä ryhmään) ko. ryhmään.

Voit liittyä lähtökohtaisesti vain yhteen jaokseen, joten kannattaa valita oman työn kannalta tärkein jaos. Jos kuitenkin teet työtä esimerkiksi sekä neuvolassa että kouluterveydenhuollossa, voit liittyä kahteen jaokseen.

Luottamusmiesjaos on tarkoitettu vain luottamusmiestehtävissä toimiville. Luottamusmies voi liittyä luottamusmiesjaoksen lisäksi myös oman toiminta-alueensa jaokseen.

Opiskelijajäsenet voivat liittyä vain koulutus- ja opiskelujaokseen. Myös opettajat, jotka ovat liiton kannattajajäseniä, voivat liittyä koulutus- ja opiskelujaokseen.

Jaostoiminta on tarkoitettu vain liiton jäsenille, ja siksi tarkistamme jäsenyytesi, kun haluat liittyä jaokseen. Jäsenyys pyritään tarkastamaan liiton toimistolla mahdollisimman nopeasti, mutta käytännössä jaokseen hyväksyminen voi kestää useita päiviä, jopa viikkoja!