Ajankohtaista Terveydenhoitajaliitossa

13.10.2017 Kunta-alan pääsopijajärjestöt: Yhteistoiminnan varmistaminen maakunnan väliaikaisessa hallinnossa

Maakunnan väliaikaishallinto aloittaa tämän hetkisen aikataulun mukaan toimintansa 1.7.2018. Tähän liittyen Kunta-alan pääsopijajärjestöt ja KT Kuntatyönantajat ovat tehneet yhteisen ohjeen.

19.9.2017 Terveydenhoitajaliiton jaostoiminta on alkanut – liity sinäkin mukaan vaikuttamaan!

Haluatko kuulla terveydenhoitajatyöhön liittyvistä ajankohtaisista asioista ensimmäisten joukossa? Haluatko verkostoitua ja keskustella kollegojen kanssa ympäri Suomen? Haluatko aidosti vaikuttaa liiton toimintaan? Jos vastasit kaikkiin kysymyksiin ’kyllä’, on Terveydenhoitajaliiton jaostoiminta juuri sinua varten!

16.8.2017 Rokotuskattavuus saatava nousuun

Rokotuksista ja erityisesti rokotevastaisuudesta on viime aikoina käyty vilkasta keskustelua. Myös perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko nosti asian aiheellisesti esille 15. elokuuta Helsingin Sanomien uutisessa ”Saarikko haluaa kuriin rokotevastaisuuden”. Terveydenhoitajaliitto jakaa ministerin huolen rokotevastaisuuden leviämisestä Suomessa.

20.6.2017 Terveyspalvelualalle sopimusratkaisu, jossa laajennetaan sopimuksen soveltamisalaa ja parannetaan luottamusmiesten asemaa

Terveyspalvelualan Unioni ja Hyvinvointialan liitto ovat käyneet neuvotteluja kevään ajan. Työryhmä saavutti 2.6.2017 neuvottelutuloksen, jonka jälkeen neuvotteluosapuolten hallinnot ovat ne hyväksyneet.

3.6.2017 Parhaat terveystiedon kirjoittajat palkittiin Terveydenhoitajaliiton stipendillä

Suomen Terveydenhoitajaliitto on vuodesta 2013 jakanut stipendejä ylioppilaskokeissa parhaiten menestyneille terveystiedon kirjoittajille. Tänä vuonna stipendit jaettiin viidettä kertaa.

27.5.2017 Suomen Terveydenhoitajaliiton edustajisto 27.5.2017: Marianne Mäki-Jouppi jatkaa Terveydenhoitajaliiton edustajiston puheenjohtajana

Suomen Terveydenhoitajaliiton uusi edustajisto 2017–2021 valitsi 27. toukokuuta pidetyssä kokouksessaan terveydenhoitaja Marianne Mäki-Joupin Seinäjoelta edustajiston puheenjohtajaksi. Mäki-Jouppi toimi puheenjohtajana myös edellisellä kaudella 2013–2016. Edustajiston varapuheenjohtajaksi valittiin terveydenhoitaja Anne Röppänen Helsingistä.

23.5.2017 Terveydenhoitajaliiton hallituksen jäsen, kouluterveydenhoitaja, luottamusmies Heli Salokangas palkittiin Akavan vuoden työpaikkavaikuttajana

Akava on palkinnut vuoden työpaikkavaikuttajina kaksi luottamusmiestä: kouluterveydenhoitaja Heli Salokankaan ja hankintapäällikkö Tuula Aaltolan. Vuoden työpaikkavaikuttajat valittiin ensimmäistä kertaa ja palkinnot luovutettiin Akavan liittokokouksen yhteydessä Helsingissä.

15.5.2017 Selvin päin kesään – nuorten raittiit valinnat tukevat tasapainoista aikuisuutta

Terveydenhoitajaliitto on tänäkin vuonna mukana Selvin päin kesään -kampanjassa

11.5.2017 Miten rokotusohjelmaan tulevat uudet rokotteet vaikuttavat terveydenhoitajien työaikaan, -järjestelyihin ja mahdollisiin korvauksiin?

Aika-ajoin kunnallisen terveydenhuollon tehtäväksi tulee ylempien viranomaisten määräysten perusteella ylimääräisiä tehtäviä tai lisätehtäviä. Näin käy esimerkiksi silloin, kun rokotusohjelmaan tulee uusia rokotteita, jotka annetaan useille ikäryhmille samanaikaisesti. Näistä esimerkkeinä muun muassa 1.11.2013 alkaneet rokotusohjelman mukaiset tyttöjen HPV-rokotukset ja nyt uusimpana vesirokkorokotusten antaminen 1.9.2017 alkaen 1,5–11-vuotiaille.

26.4.2017 Akavalaisille uusi jäsenetupalvelu member+ – mistä on kysymys?

Member+ on uudenlainen jäsenetupalvelu ainoastaan akavalaisille jäsenille. Palveluun on kerätty kaikille akavalaisille jäsenille suunnattuja kiinnostavia etuja ja palveluja.

Seuraavat