Ajankohtaista Terveydenhoitajaliitossa

22.10.2018 Terveydenhoitajaliitto: Irtisanomislaki vedettävä pois – vaarana työtaistelujen laajentuminen

Suomen Terveydenhoitajaliitto on pettynyt maan hallituksen tapaan jääräpäisesti viedä eteenpäin työntekijöiden yksilöperusteista irtisanomista alle 10 hengen yrityksissä.

26.9.2018 Terveydenhoitajaliiton julistama ylityö- ja vuoronvaihtokielto on päättynyt – ohjeita toisen liiton työtaistelujen varalle

Terveydenhoitajaliiton kunta-alaa ja yksityistä terveyspalvelualaa koskenut määräaikainen ylityö- ja vuoronvaihtokielto on päättynyt perjantaina 28.9.2018 klo 23.59.

19.9.2018 Terveydenhoitajaliitto aloittaa ylityö- ja vuoronvaihtokiellon

Terveydenhoitajaliitto aloittaa ylityö- ja vuoronvaihtokiellon keskiviikkona 26.9.2018 kello 6.00 ja se päättyy perjantaina 28.9.2018 klo 23.59.

17.9.2018 Yksilöperusteista irtisanomissuojaa ei saa heikentää – Terveydenhoitajaliitto valmistelee järjestöllisiä toimia

Suomen Terveydenhoitajaliitto vastustaa maan hallituksen suunnitelmia helpottaa työntekijöiden yksilöperusteista irtisanomista alle 20 hengen yrityksissä.

20.6.2018 Terveydenhoitajaliiton chattibotti neuvoo jäsenasioissa

Akava kehittää yhdessä jäsenliittojensa kanssa digitaalisia palveluita. Tästä on hyvänä esimerkkinä uusi ns. chattibotti. Kahdeksan Akavan jäsenliittoa on julkaissut chattibotin palvelujen ja neuvonnan tueksi. Terveydenhoitajaliitto on yksi näistä liitoista.

5.6.2018 Tunnelmia Terveydenhoitajapäiviltä 2018

Katso Terveydenhoitajapäivien 2018 parhaimmat palat. Ensi vuonna tavataan Rovaniemellä!

2.6.2018 Terveydenhoitajaliitto jakaa stipendejä hyvin menestyneille terveystiedon kirjoittajille

Suomen Terveydenhoitajaliitto on vuodesta 2013 jakanut stipendejä ylioppilaskokeissa erittäin hyvin menestyneille terveystiedon kirjoittajille. Tänä vuonna stipendit jaetaan kuudetta kertaa.

31.5.2018 Terveydenhoitajaliitto Porin SuomiAreenassa 16.–18.7. – Potkukelkasta digiaikaan

Terveydenhoitajaliitolla on tänä vuonna 80-vuotisjuhlavuosi. Juhlavuoden kunniaksi haluamme tuoda esille eri yhteyksissä ennaltaehkäisevän työn ja terveydenhoitajan työn merkityksellisyyttä kansanterveyden edistämisessä. Tähän liittyen osallistumme heinäkuussa SuomiAreenaan. Olemme tulleet valituksi yhdeksi SuomiAreenan paneelitilaisuuksien järjestäjäksi sekä osallistujaksi Kansalaistorille.

26.5.2018 Terveydenhoitajaliiton uudeksi puheenjohtajaksi on valittu Tiina Mäenpää

Terveydenhoitajaliiton edustajisto valitsi kevätkokouksessaan 26.5.2018 liiton uudeksi puheenjohtajaksi Tiina Mäenpään. Hän aloittaa työnsä 1.9.2018 nykyisen puheenjohtajan Leila Lehtomäen siirtyessä eläkkeelle.

9.5.2018 Asiakasseteli ja neuvolapalvelut – huonosti toimiva yhtälö

– Nyt on viimeistään tärkeää kuunnella johtavia neuvolatyön asiantuntijoita, jotka lausunnoissaan ja kirjoituksissaan varoittavat riskeistä, jotka liittyvät hallituksen esityksessä esitettyihin neuvolapalveluiden asiakasseteleihin. Terveydenhoitajaliiton vahva kanta on, että neuvolapalvelut tulee rajata kouluterveydenhuollon tavoin valinnanvapauden ulkopuolelle, toteaa liiton puheenjohtaja Leila Lehtomäki.

Seuraavat