Ajankohtaista Terveydenhoitajaliitossa

15.2.2018 19.00

Terveydenhoitaja-lehden toimituskunnan jäsen ja pakinoitsija Anne Ahonen palkittiin Viestintäpalkinnolla

Seinäjoen kaupungilla opiskeluterveydenhoitajana työskentelevä Anne Ahonen on palkittu Terveydenhoitajaliiton Viestintäpalkinnolla. Ahonen on toiminut Terveydenhoitaja-lehden toimituskunnassa vuodesta 2009. Hän on toimituskunnan aktiivinen jäsen, joka kirjoittaa omaa pakinaa sekä ideoi ajankohtaisia, terveydenhoitajia kiinnostavia artikkeleita, joita hän myös itse kirjoittaa ja pyytää eri kirjoittajilta.

Ahonen on jo vuosia kirjoittanut omaa pakinaa Terveydenhoitaja-lehteen. Ensimmäinen pakina ilmestyi vuonna 2012. Ahonen ottaa omaperäisellä ja humoristisella tavalla – Pohjanmaan murretta unohtamatta – kantaa arkielämän pieniin ja isoihin asioihin. Pakinoissaan hän tuo myös terveydenhoitajatyötä esille omakohtaisesti ja virkistävästi, välillä jopa satiirisesti. Ahonen osaa nauraa myös itselleen.

Anne Ahonen on kirjoittanut lehteen useita artikkeleita vuosien varrella. Hän osaa kirjoittaa asiallisesti ja sujuvasti niin, että lukijan mielenkiinto säilyy loppuun asti.

Ahonen on myös pyytänyt vuosien varrella lukuisia artikkeleita eri kirjoittajilta. Tässä hän on hyödyntänyt omia moniammatillisia verkostojaan ja yhteistyökumppaneitaan. Anne Ahonen on Terveydenhoitaja-lehden toimituskunnassa vahva lenkki, joka omalla panoksellaan on lisännyt lehden monipuolisuutta ja kiinnostavuutta.

Anne Ahonen palkittiin Terveydenhoitajaliiton Viestintäpalkinnolla 2018 Terveydenhoitajaliiton 80-vuotisjuhlassa Finlandia-talossa 15.2.2018.

Kuva: Kimmo Brandt

Lisätiedot:
Anne Ahonen, anne.ahonen@seinajoki.fi, puh. 044 4255361
järjestöpäällikkö Tarja Leinonen, tarja.leinonen@terveydenhoitajaliitto.fi, puh. 050 359 7827

Suomen Terveydenhoitajaliitto STHL ry on ammattijärjestö, jonka tavoitteena on edistää terveydenhoitajien ja audionomien työmarkkinaedunvalvontaa sekä koulutuksellista, ammatillista ja yhteiskunnallista edunvalvontaa. Toimimme aktiivisesti terveyden edistämiseksi ja vaikutamme kannanotoilla ja aloitteilla työmarkkina-, koulutus- ja terveyspolitiikkaan. Terveydenhoitajaliitossa on noin 7 500 jäsentä ja se kuuluu korkeasti koulutettujen Akavaan.