Ajankohtaista Terveydenhoitajaliitossa

2.6.2018 9.00

Terveydenhoitajaliitto jakaa stipendejä hyvin menestyneille terveystiedon kirjoittajille

Suomen Terveydenhoitajaliitto on vuodesta 2013 jakanut stipendejä ylioppilaskokeissa erittäin hyvin menestyneille terveystiedon kirjoittajille. Tänä vuonna stipendit jaetaan kuudetta kertaa.

Stipendin saavat:

Alexandra Aarnio, Kulosaaren yhteiskoulu
Henna Ahonen, Järvenpään lukio
Hilla Kähkönen, Vihdin lukio
Eveliina Ollikainen, Hyvinkään Sveitsin lukio

– Meillä jokaisella on vastuu huolehtia terveydestämme ja hyvinvoinnistamme. Hyvien itsehoitovalmiuksien kehittäminen on tärkeää, toteaa liiton puheenjohtaja, TtT Leila Lehtomäki.

Terveyteen liittyvän tiedon määrä lisääntyy jatkuvasti. Erityisesti sosiaalisessa mediassa liikkuva monenlainen tieto tekee haastavaksi luotettavan tiedon löytämisen. Siinä tarvitaan monipuolista tiedonkäsittelytaitoa sekä kriittistä ajattelua. Terveystiedon opiskelu edistää näiden valmiuksien kehittymisessä.

– Stipendien myöntämisellä Terveydenhoitajaliitto haluaa korostaa terveystiedon tärkeää merkitystä osana yleissivistystä, Lehtomäki sanoo.

Lisätiedot:
Puheenjohtaja Leila Lehtomäki, Terveydenhoitajaliitto, puh. 050 522 6941, leila.lehtomaki@terveydenhoitajaliitto.fi