Ajankohtaista Terveydenhoitajaliitossa

23.3.2018 12.08

Terveydenhoitajaliitto mukana SuomiAreenassa Porissa 16.-18.7. teemalla Potkukelkasta digiaikaan

Suomen Terveydenhoitajaliitolla on tänä vuonna juhlavuosi. Liiton perustamisesta tuli 30.1.2018 kuluneeksi 80 vuotta. Juhlavuotemme kunniaksi haluamme tuoda esille eri yhteyksissä ennaltaehkäisevän työn ja terveydenhoitajan työn merkityksellisyyttä kansanterveyden edistämisessä. Tähän liittyen osallistumme kesällä 2018 SuomiAreenaan. Olemme tulleet valituksi yhdeksi SuomiAreenan keskustelutilaisuuksien järjestäjäksi sekä osallistujaksi Kansalaistorille.

Paneelitilaisuutemme on SuomiAreenalla 17. heinäkuuta (kellonaika ja paikka tarkentuvat myöhemmin). Paneelin osallistujiksi olemme kutsuneet vaikutusvaltaisia päättäjiä sekä ennalta ehkäisevän työn, digitalisaation ja maahanmuuton asiantuntijoita. Paneelikeskusteluun osallistuu myös liiton puheenjohtaja Leila Lehtomäki. Paneelin juontaa Ylen toimittaja, soteasiantuntija Tiina Merikanto.

SuomiAreenan paneelissa on tarkoitus keskustella siitä, onko sote, sosiaali- ja terveydenhuollon palvelurakenneuudistus, uhka vai mahdollisuus ennaltaehkäisevälle työlle ja erityisesti neuvolatyön asemalle sekä visioida palveluiden kehittämistarpeita ja tulevaisuutta muun muassa kysymyksin, millainen on tulevaisuuden neuvola ja miten digitalisaatio palvelee ylipäätänsä ennaltaehkäisevää työtä. Paneelissa on tarkoitus keskustella myös tärkeästä ja paljon keskustelua herättäneestä rokotuskriittisyydestä ja siihen vastaamisesta sekä maahanmuuton vaikutuksista terveydenhoitotyöhön.

Kansalaistorilla olemme 16.–18. heinäkuuta teemalla ”Potkukelkasta digiaikaan”. Paikalla on tavattavissa Satakunnan ja Hämeen yhdistyksen terveydenhoitajia sekä Terveydenhoitajaliiton edustusta.

Liitto ja Satakunnan terveydenhoitajayhdistys järjestävät myös verkostoitumisiltatilaisuuden16. heinäkuuta Porin kaupungintalolla. Lisätietoa tilaisuuteen ilmoittautumisesta tulee myöhemmin.

Lue lisää: SuomiAreena