Ajankohtaista Terveydenhoitajaliitossa

31.5.2018 11.25

Terveydenhoitajaliitto Porin SuomiAreenassa 16.–18.7. – Potkukelkasta digiaikaan

Terveydenhoitajaliitolla on tänä vuonna 80-vuotisjuhlavuosi. Juhlavuoden kunniaksi haluamme tuoda esille eri yhteyksissä ennaltaehkäisevän työn ja terveydenhoitajan työn merkityksellisyyttä kansanterveyden edistämisessä. Tähän liittyen osallistumme heinäkuussa SuomiAreenaan. Olemme tulleet valituksi yhdeksi SuomiAreenan paneelitilaisuuksien järjestäjäksi sekä osallistujaksi Kansalaistorille.

Paneelitilaisuus järjestetään 17. heinäkuuta klo 13-14 Eetunaukion lavalla. Paneelin osallistujiksi ovat lupauneet perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko, Uudenmaan liiton sote-muutosjohtaja Timo Aronkytö, terveydenhuollon digiasiantuntija Jari Numminen sekä Kuopion kaupungin pakolaisterveydenhoitaja Leila Savolainen. Paneelikeskusteluun osallistuu myös liiton puheenjohtaja Leila Lehtomäki. Paneelin juontaa Ylen toimittaja, soteasiantuntija Tiina Merikanto.

Paneelissa keskustellaan muun muassa siitä, onko sote uhka vai mahdollisuus ennaltaehkäisevälle työlle – ja erityisesti neuvolatyölle. Paneelissa visioidaan myös palveluiden kehittämistarpeita ja tulevaisuutta: millainen on tulevaisuuden neuvola ja miten digitalisaatio palvelee ennaltaehkäisevää työtä. Paneelissa on tarkoitus keskustella myös tärkeästä ja paljon keskustelua herättäneestä rokotuskriittisyydestä ja siihen vastaamisesta sekä maahanmuuton vaikutuksista terveydenhoitotyöh

Kansalaistorilta meidät tavoittaa 16.–18. heinäkuuta. Paikalla on terveydenhoitajia Satakunnan ja Hämeen terveydenhoitajayhdistyksistä sekä Terveydenhoitajaliiton edustusta.

Tervetuloa kuuntelemaan paneelia ja tapaamaan meitä Kansalaistorille!