Ajankohtaista Terveydenhoitajaliitossa

6.2.2018 Yksityiselle sosiaalipalvelualalle ylityö- ja vuoronvaihtokielto torstaista 8.2.2018 alkaen

Sopimusta edustavat liitot, kuten Terveydenhoitajaliitto, julistavat ylityö- ja vuoronvaihtokiellon kyseisten sopimusalojen kaikille työpaikoille.

5.2.2018 JUKO päätti ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta – Terveydenhoitajaliitto mukana

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO on päättänyt ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta, joka koskee sen koko jäsenistöä kunta-alalla lukuun ottamatta viranhaltijoita. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto alkaa tiistaina 6.2. klo 7.00. Tämä koskee kaikkia Terveydenhoitajaliiton kunta-alalla työskenteleviä jäseniä.

1.2.2018 Terveyspalvelualan neuvottelut jatkuivat

Terveyspalvelualan Unionin ja Hyvinvointialan liiton neuvotteluissa neuvoteltiin tänään palkkaratkaisun rakenteesta sekä mahdollisen paikallisen erän kohdentamisesta ja sen ohjeistamisesta.

1.2.2018 Terveydenhoitajaliiton jäseniä koskevat virka- ja työehtosopimusneuvottelut jatkuvat

Kunta-alan sopimusneuvotteluja jatkettiin 31.1.2018 klo 24.00 asti, mutta ratkaisuun ei vielä päästy. Kuntatyönantajat ja kunta-alan pääsopijajärjestöt mm. JUKO jatkavat neuvotteluja lauantaina 3.2.2018.

30.1.2018 Terveydenhoitajaliitto ei osallistu aktiivimallia vastustavaan poliittiseen mielenilmaukseen

Terveydenhoitajaliitto ei osallistu aktiivimallia vastustavaan mielenilmaukseen 2.2.2018. Täten Terveydenhoitajaliiton jäsenet eivät voi osallistua mielenilmaukseen työajalla ilman työnantajan suostumusta.

18.1.2018 Akava ja Danske Bank syventävät yhteistyötään: Lähes miljoona suomalaista voi alentaa asuntolainamarginaaliaan

Danske Bank ja Akavan jäsenliitot laajentavat yhteistyötään asuntolainoihin. Uusi etukokonaisuus on suunnattu kaikille Akavan nykyisille ja uusille jäsenille. Yhteistyö mahdollistaa edullisemman asuntolainan jopa lähes miljoonalle korkeakoulutetulle.

11.1.2018 Terveyspalvelualaa koskevat työehtosopimusneuvottelut jatkuivat

Terveyspalvelualaa koskevat työehtosopimusneuvottelut Terveyspalvelualan Unionin ja Hyvinvointialan liiton kesken jatkuivat 10.1.2018.

2.12.2017 Terveydenhoitajaliiton edustajisto 2.12.2017: Terveydenhoitajat tärkeä linkki lastensuojelussa – terveydenhoitajaresurssit saatava pikaisesti kuntoon

Terveydenhoitajaliitto on erittäin huolissaan etenkin neuvoloissa sekä koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa työskentelevien terveydenhoitajien kasvavasta työmäärästä sekä uusista velvoitteista ja tehtävistä, joita ei huomioida terveydenhoitajaresursseissa. Erityisen suuri ongelma on useissa kasvukunnissa ja suurissa kaupungeissa, joissa kunnat eivät palkkaa riittävästi terveydenhoitajia, vaikka asiakasmäärät kasvavat. – Terveydenhoitajien jaksaminen on äärirajoilla ja sairauspoissaolot ovat lisääntyneet, toteaa Terveydenhoitajaliiton edustajiston puheenjohtaja Marianne Mäki-Jouppi.

20.11.2017 Ammattitaitoinen henkilöstö on lapsen oppimisen ja hyvinvoinnin turva

Lapsille ja nuorille on laissa turvattu oikeus saada opetusta ja kasvatusta sekä opiskeluhuollon ja kouluterveydenhuollon palveluita päteviltä ammattilaisilta. Näin muistuttavat Opetusalan Ammattijärjestö OAJ, Suomen Terveydenhoitajaliitto, Suomen Psykologiliitto sekä Koulukuraattorit ry tänään Lasten oikeuksien päivänä.

28.11.2017 Anna lapselle raitis joulu -kampanjalla 20. juhlavuosi – myös Terveydenhoitajaliitto osallistuu kampanjaan

Anna lapselle raitis joulu -kampanja juhlii tänä vuonna 20. juhlavuottaan! Kampanjan uudistunut ilme pysäyttää pohtimaan päihteiden käytön seurauksia sekä lasten murtuneita kokemuksia ja muistoja. Valtakunnallisen kampanjan järjestäjät vetoavat kaikkiin aikuisiin, jotta he antaisivat lapsille raittiin joulun – juhlan, joka tarjoaa turvallista ja vastuullista seuraa.

Edelliset Seuraavat