Ajankohtaista Terveydenhoitajaliitossa

15.2.2018 Ainu-stipendi pitkäjänteisestä työstä ympärileikkausten ehkäisemiseksi

Espoon kaupungin Leppävaaran äitiys- ja lastenneuvolassa terveydenhoitajana työskentelevä Johanna Rinne palkittiin Terveydenhoitajaliiton ja Berner Oy:n myöntämällä Ainu-stipendillä työstään naisten ja tyttöjen ympärileikkausten (FGM) estämiseksi. Lisäksi Rinne on ollut mukana kehittämässä Espooseen perhekahvilatoimintaa erityisesti maahanmuuttajaperheille, joiden on muuten usein vaikea osallistua erilaisiin kerhoihin.

15.2.2018 Terveydenhoitaja-lehden toimituskunnan jäsen ja pakinoitsija Anne Ahonen palkittiin Viestintäpalkinnolla

Seinäjoen kaupungilla opiskeluterveydenhoitajana työskentelevä Anne Ahonen on palkittu Terveydenhoitajaliiton Viestintäpalkinnolla. Ahonen on toiminut Terveydenhoitaja-lehden toimituskunnassa vuodesta 2009. Hän on toimituskunnan aktiivinen jäsen, joka kirjoittaa omaa pakinaa sekä ideoi ajankohtaisia, terveydenhoitajia kiinnostavia artikkeleita, joita hän myös itse kirjoittaa ja pyytää eri kirjoittajilta.

14.2.2018 YTHS:n työehtosopimuksesta saatu neuvottelutulos

YTHS:n työehtosopimuksesta on päästy neuvottelutulokseen työnantajaa edustavan Avaintan ja JUKOn kanssa.

12.2.2018 Terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuivat

Terveyspalvelualan neuvotteluissa keskityttiin tänään palkkaratkaisun rakenteeseen ja tasoon.

9.2.2018 Palkkausta ja työaikoja kehitetään yhteistyössä – yhden järjestön ”omaa sopimusta” ei ole luvattu

Kunta-alan pääsopijajärjestöt käynnistävät sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöiden palkkausta ja työaikoja kehittävän sopimusvalmistelun. Terveydenhoitajaliitto on keskeisesti mukana Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKOn jäsenjärjestönä tässä kehittämistyössä.

9.2.2018 Kunta-alalle saatu neuvottelutulos – ylityö- ja vuoronvaihtokielto päättyy

Kunta-alalle on saatu neuvottelutulos torstai-iltana 8.2.2018. Samalla JUKOn julistama ylityö- ja vuoronvaihtokielto on päättynyt välittömästi.

6.2.2018 Yksityiselle sosiaalipalvelualalle ylityö- ja vuoronvaihtokielto torstaista 8.2.2018 alkaen

Sopimusta edustavat liitot, kuten Terveydenhoitajaliitto, julistavat ylityö- ja vuoronvaihtokiellon kyseisten sopimusalojen kaikille työpaikoille.

5.2.2018 JUKO päätti ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta – Terveydenhoitajaliitto mukana

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO on päättänyt ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta, joka koskee sen koko jäsenistöä kunta-alalla lukuun ottamatta viranhaltijoita. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto alkaa tiistaina 6.2. klo 7.00. Tämä koskee kaikkia Terveydenhoitajaliiton kunta-alalla työskenteleviä jäseniä.

1.2.2018 Terveyspalvelualan neuvottelut jatkuivat

Terveyspalvelualan Unionin ja Hyvinvointialan liiton neuvotteluissa neuvoteltiin tänään palkkaratkaisun rakenteesta sekä mahdollisen paikallisen erän kohdentamisesta ja sen ohjeistamisesta.

1.2.2018 Terveydenhoitajaliiton jäseniä koskevat virka- ja työehtosopimusneuvottelut jatkuvat

Kunta-alan sopimusneuvotteluja jatkettiin 31.1.2018 klo 24.00 asti, mutta ratkaisuun ei vielä päästy. Kuntatyönantajat ja kunta-alan pääsopijajärjestöt mm. JUKO jatkavat neuvotteluja lauantaina 3.2.2018.

Edelliset Seuraavat