Ajankohtaista Terveydenhoitajaliitossa

9.2.2018 Kunta-alalle saatu neuvottelutulos – ylityö- ja vuoronvaihtokielto päättyy

Kunta-alalle on saatu neuvottelutulos torstai-iltana 8.2.2018. Samalla JUKOn julistama ylityö- ja vuoronvaihtokielto on päättynyt välittömästi.

6.2.2018 Yksityiselle sosiaalipalvelualalle ylityö- ja vuoronvaihtokielto torstaista 8.2.2018 alkaen

Sopimusta edustavat liitot, kuten Terveydenhoitajaliitto, julistavat ylityö- ja vuoronvaihtokiellon kyseisten sopimusalojen kaikille työpaikoille.

5.2.2018 JUKO päätti ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta – Terveydenhoitajaliitto mukana

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO on päättänyt ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta, joka koskee sen koko jäsenistöä kunta-alalla lukuun ottamatta viranhaltijoita. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto alkaa tiistaina 6.2. klo 7.00. Tämä koskee kaikkia Terveydenhoitajaliiton kunta-alalla työskenteleviä jäseniä.

1.2.2018 Terveyspalvelualan neuvottelut jatkuivat

Terveyspalvelualan Unionin ja Hyvinvointialan liiton neuvotteluissa neuvoteltiin tänään palkkaratkaisun rakenteesta sekä mahdollisen paikallisen erän kohdentamisesta ja sen ohjeistamisesta.

1.2.2018 Terveydenhoitajaliiton jäseniä koskevat virka- ja työehtosopimusneuvottelut jatkuvat

Kunta-alan sopimusneuvotteluja jatkettiin 31.1.2018 klo 24.00 asti, mutta ratkaisuun ei vielä päästy. Kuntatyönantajat ja kunta-alan pääsopijajärjestöt mm. JUKO jatkavat neuvotteluja lauantaina 3.2.2018.

30.1.2018 Terveydenhoitajaliitto ei osallistu aktiivimallia vastustavaan poliittiseen mielenilmaukseen

Terveydenhoitajaliitto ei osallistu aktiivimallia vastustavaan mielenilmaukseen 2.2.2018. Täten Terveydenhoitajaliiton jäsenet eivät voi osallistua mielenilmaukseen työajalla ilman työnantajan suostumusta.

18.1.2018 Akava ja Danske Bank syventävät yhteistyötään: Lähes miljoona suomalaista voi alentaa asuntolainamarginaaliaan

Danske Bank ja Akavan jäsenliitot laajentavat yhteistyötään asuntolainoihin. Uusi etukokonaisuus on suunnattu kaikille Akavan nykyisille ja uusille jäsenille. Yhteistyö mahdollistaa edullisemman asuntolainan jopa lähes miljoonalle korkeakoulutetulle.

11.1.2018 Terveyspalvelualaa koskevat työehtosopimusneuvottelut jatkuivat

Terveyspalvelualaa koskevat työehtosopimusneuvottelut Terveyspalvelualan Unionin ja Hyvinvointialan liiton kesken jatkuivat 10.1.2018.

Edelliset