Terveydenhoitajaliiton blogi

Ajankohtaisia blogikirjoituksia terveydenhoitajien ja audionomien työstä, ammatista ja koulutuksesta.

6.4.2017 9.00Terveydenhoitajatyön lakiviidakkoa – miten siihen sopii valinnanvapaus? Virve Mikkonen, 1. varapuheenjohtaja

Jäin miettimään terveydenhoitajatyötä ja lakiviidakkoa istuessani julkishallinnon perusteiden luennolla. Nopeasti kokosin yhteen vain äitiyshuoltoa koskevaa lainsäädäntöä.

Lue lisää | 0 Kommenttia | Kommentoi

23.3.2017 15.57Valinnanvapaus ei sovellu neuvolapalveluihin Leila Lehtomäki, puheenjohtaja

Hallituksen esitysluonnoksesta laiksi asiakkaan valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa on käyty vilkasta ja kriittistä keskustelua. Keskustelun keskiössä on ollut vahvasti sairaanhoitopalvelut ja niiden saatavuus. Ennaltaehkäisevien sote-palveluiden ja neuvolapalveluiden näkökulmasta keskustelu on vasta nyt käynnistymässä.

Lue lisää | 0 Kommenttia | Kommentoi

22.2.2017 9.00Terveydenhoitajapäivät 2017 onnistuivat yli odotusten Aija Saarinen, Terveydenhoitajaliiton kehittämispäällikkö

Noin vuosi sitten käynnistyi vuoden 2017 Terveydenhoitajapäivien suunnittelu. Muutama viikko Terveydenhoitajapäivien jälkeen voin hyvillä mielin todeta: ”Me teimme sen yhdessä! Me onnistuimme!”.

Seuraavat