Terveydenhoitajaliiton blogi

Ajankohtaisia blogikirjoituksia terveydenhoitajien ja audionomien työstä, ammatista ja koulutuksesta.

17.10.2017 8.56Terveydenhoitajien osaaminen laaja-alaiseen käyttöön kunnissa Laura Ortju, terveydenhoitaja, kasvatusohjaaja

Sote, Hyte, Lape, Neva, Hype, Late – ja niin edelleen. Vaikka olisi kuinka ajan hermoilla, menevät lukuisat eri lyhenteet, hankkeet ja toimintamallit väkisinkin välillä sekaisin.

Lue lisää | 0 Kommenttia | Kommentoi

29.8.2017 9.00Sotelaisten työhyvinvointi – pitääkö olla huolissaan? Leila Lehtomäki, puheenjohtaja

Työelämä muuttuu ja muutosvauhti on kova. Näkyvissä ei ole merkkejä vähenemisestä, päinvastoin, muutosvauhti tulee kiihtymään entisestään. Pitkittyvä sote-uudistuksen valmistelu aiheuttaa työntekijöissä epävarmuutta tulevasta, ja jatkuvat toiminnan tehostamisvaatimukset ja -toimenpiteet kuormittavat työntekijöitä. Tämä ei voi olla vaikuttamatta sotelaisten työhyvinvointiin.

Lue lisää | 0 Kommenttia | Kommentoi

2.6.2017 10.25Maakuntauudistuksessa satsattava henkilöstöön – myös työehtosopimuksissa Harri Liikkanen, neuvottelupäällikkö

Maakuntauudistuksen yhteydessä muutetaan merkittävästi julkisen sektorin sopimusjärjestelmiä.

Seuraavat