Terveydenhoitajaliiton blogi

Ajankohtaisia blogikirjoituksia terveydenhoitajien ja audionomien työstä, ammatista ja koulutuksesta.

27.4.2018 9.00Kuinka koululounas saadaan maistumaan täysipainoisesti oppilaille? Nina Kari ja Mervi Remes, terveydenhoitajaopiskelijat

Vuoden 2017 kouluterveyskyselyn mukaan peruskoulun 8.–9. luokan oppilaista 30 % ei syö koululounasta päivittäin ja jopa 4,5 % jättää lounaan syömättä päivittäin kokonaan. Kouluruoan syö kokonaisuudessaan kaikkine lisukkeineen vain 14%. Herää siis kysymys, miksi oppilaat eivät syö koululounasta ja kuinka saisimme oppilaat syömään heille tärkeän aterian?

Lue lisää | 0 Kommenttia | Kommentoi

16.4.2018 13.38Onnellisuutta ilmassa? – terveydenhoitaja ihmisen rinnalla kulkijana läpi elämän Hannamari Auvinen, opiskeluterveydenhoitaja

YK:n 14.3.2018 julkaiseman tuoreen raportin The World Happiness Report mukaan Suomi on maailman onnellisin maa perustuen yksilön elinajan odotteeseen, sosiaaliseen tukeen ja korruptioon.

Lue lisää | 1 Kommentti | Kommentoi

20.3.2018 10.51Neuvolan kotikäynnit kunniaan Leila Lehtomäki, puheenjohtaja

Lastensuojelusta ja sen kuormittavuudesta on käyty mediassa vilkasta keskustelua. Helsingin Sanomissa 5.3.2018 esitettiin sosiaalityöntekijöiden taholta ehdotuksia lastensuojelun ongelmien ratkaisemiseksi.

Lue lisää | 1 Kommentti | Kommentoi

Edelliset Seuraavat