Vuoden 2015 lausunnot ja kannanotot

• Terveydenhoitajaliiton kommentit synnytysten keskittämiseen
  • Terveydenhoitajaliiton lausunto Akavalle hallituksen esitykseen eduskunnalle varhaiskasvatuslaiksi ja arvonlisävero-lain 38 §:n muuttamisesta
  • Kannanotto audionomikoulutuksen kehittämiseksi ammattikorkeakouluissa yhdessä Audionomiyhdistyksen kanssa
  • Terveydenhoitajaliiton vetoomus THL:n rokotusneuvontapuhelinneuvonnan jatkumiseksi
  • Aloite sosiaali- ja terveysministeriölle ja THL:lle sikiön tupakansavualtistuksen ehkäisemiseksi raskaudenaikana yhteistyössä Lääkärit tupakka vastaan (DAT) -verkoston, Suomen Gynekologiyhdistyksen ja Suomen Kätilöliiton kanssa
  • Kannanotto lukion opetussuunnitelmaperusteisiin yhdessä EHYT ry:n EPT-verkoston kanssa
  • Vastaus Etelä-Suomen AVI:lle: Sidosryhmäkysely sosiaali- ja terveysalan työsuojelusta ja alan tulevaisuudennäkymistä
  • Kommentit sosiaali- ja terveysministeriön epävirallisen joditablettityöryhmän mietintöluonnokseen
  • Lausunto Hotukselle: Potilaan ohjaus laboratorionäytteenottoon -hoitosuositus
  • Lausunto Käypä Hoito -suosituksesta: Raskauden ehkäisy
  • Kannanotto Akavalle Terveydenhoitajaliiton näkemyksistä tutkintotavoitteista 2020-luvulle
  • Lausunto Käypä Hoito -suosituksesta: Kivun tehokas ja turvallinen hoito
  • Lausunto hoitotyön suosituksesta Lasten kaltoinkohtelun tunnistamisen tehokkaat menetelmät sosiaali- ja terveydenhuollossa
  • Lausunto: Kätilökoulutukselle uusi suunta - selvitys rakennevaihtoehdoista
  • Terveydenhoitajaliiton kommentteja Akavalle opintotuen uudistamista koskevaan selvitykseen
  • Terveydenhoitajaliiton lausunto rajatun lääkkeenmääräämisen asiantuntijatyöryhmän raporttiluonnokseen STM114:00/2012
  • Terveydenhoitajaliiton kommentteja pääsopijakeskusjärjestöjen yhteiseksi lausunnoksi hallituksen esitykseen kustannuskilpailukykyä vahvistavista toimista
  • Terveydenhoitajaliiton kommentteja Akavan palvelutuotantomalliin
  • Terveydenhoitajaliiton näkemyksiä jaoksen ehdotuksiin uusiksi kliinisen hoitotyön erikoistumisaloiksi