Terveydenhoitajaliiton tiedotteet 2015

30.5.2015

Terveydenhoitajaliitto jakoi neljälle lukiolaiselle terveystiedon stipendin

Suomen Terveydenhoitajaliitto on kolmatta kertaa palkinnut ylioppilaskokeissa hyvin menestyneitä terveystiedon kirjoittajia.

Stipendi myönnettiin neljälle lukiolaiselle:

Niklas Miller, Gymnasiet Lärkan, Helsinki
Jannika Vahvelainen, Hyvinkään Sveitsin lukio
Mark Turunen, Etelä-Tapiolan lukio
Jenni Marjomaa, Etelä-Tapiolan lukio

– Stipendien myöntämisellä Terveydenhoitajaliitto haluaa korostaa terveystiedon tärkeää merkitystä osana yleissivistystä. Jatkuvasti lisääntyvä terveyteen liittyvän tiedon määrä tekee haastavaksi luotettavan tiedon löytämisen. Se edellyttää monipuolista tiedonkäsittelytaitoa ja kriittistä ajattelua. On tärkeää saada myös mahdollisimman hyvät itsehoitovalmiudet, toteaa liiton puheenjohtaja, TtT Leila Lehtomäki.

Terveystietoa on opetettu jo pitkään. Itsenäiseksi oppiaineeksi kaikille kouluasteille se tuli vuonna 2001. Selvitysten mukaan terveystieto on oppilaiden keskuudessa pidetty ja hyödylliseksi koettu oppiaine. Sen on voinut kirjoittaa osana ylioppilastutkintoa vuodesta 2007 lähtien. Terveystieto on ollut yksi suosituimpia yksittäisiä aineita ylioppilaskirjoituksissa.

Lisätiedot:
puheenjohtaja Leila Lehtomäki, puh. 050 522 6941