Terveydenhoitajaliiton tiedotteet 2016

4.6.2016

Terveydenhoitajaliitto jakoi neljälle ylioppilaalle terveystiedon stipendin

Suomen Terveydenhoitajaliitto on neljättä kertaa palkinnut ylioppilaskokeissa parhaiten menestyneitä terveystiedon kirjoittajia.

Stipendi myönnettiin neljälle lukiolaiselle:

Eve Haavisto, Svenska Samskolan i Tammerfors
Riikka Lindholm, Ähtärin lukio
Elli Lukkarinen, Ounasvaaran lukio
Riikka Varis, Virtain lukio

Terveyteen liittyvän tiedon määrä lisääntyy jatkuvasti ja suuresta tietomassasta on haastavaa löytää luotettava tieto. Siihen tarvitaan monipuolista tiedonkäsittelytaitoa ja kriittistä ajattelua. Tärkeää on saada myös hyvät itsehoitovalmiudet. Terveystiedon opiskelu edistää näiden valmiuksien kehittymisessä.

– Stipendien myöntämisellä Terveydenhoitajaliitto haluaa korostaa terveystiedon tärkeää merkitystä osana yleissivistystä, toteaa liiton puheenjohtaja, TtT Leila Lehtomäki.

Terveystietoa on opetettu jo pitkään. Itsenäiseksi oppiaineeksi kaikille kouluasteille se tuli vuonna 2001. Selvitysten mukaan terveystieto on oppilaiden keskuudessa pidetty ja hyödylliseksi koettu oppiaine. Sen on voinut kirjoittaa osana ylioppilastutkintoa vuodesta 2007 lähtien. Terveystieto on ollut yksi suosituimpia yksittäisiä aineita ylioppilaskirjoituksissa.

Lisätietoja:
Leila Lehtomäki, puh. 050 522 6941